גנטיקה

הערכת הטיפול ב-Anastrozole למניעת סרטן שד בנשים לאחר מנופאוזה בסיכון גבוה (Lancet)

במאמר שפורסם בכתב העת Lancet מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Anastrozole הביא לירידה משמעותית בשיעורי ההיארעות של סרטן שד בנשים לאחר-מנופאוזה בסיכון גבוה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעכבי ארומטאז מונעים ביעילות הישנות סרטן שד והתפתחות גידולים חדשים בשד הנגדי בנשים לאחר מנופאוזה. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את היעילות והבטיחות של Anastrozole למניעת סרטן שד בנשים לאחר-מנופאוזה בסיכון גבוה למחלה.

בתקופה שבין 2 בפברואר, 2003 ועד 31 בינואר, 2012, החוקרים גייסו למחקר נשים לאחר-מנופאוזה בגילאי 40-70 שנים, מ-18 מדינות. כל הנשים היו בסיכון מוגבר לסרטן שד (על-בסיס קריטריונים ספציפיים). המשתתפות חולקו באקראי באמצעות מחשב לטיפול פומי ב- Anastrozole במינון 1 מ”ג או פלסבו תואם, שניתנו כל יום למשך חמש שנים.

תוצא הסיום העיקרי של המחקר היה סרטן שד עם עדות היסטולוגית (ממאירות פולשנית או DCIS [Ductal Carcinoma In Situ]).

מדגם המחקר כלל 1,920 נשים שחולקו באקראי לטיפול ב- Anastrozole ו-1,944 נשים שחולקו לטיפול בפלסבו. לאחר חציון מעקב של 5.0 שנים, 40 נשים בקבוצת ההתערבות (2%) ו-85 נשים בקבוצת הפלסבו (4%) פיתחו סרטן שד (יחס סיכון של 0.47, p<0.0001). ההיארעות המצטברת הצפויה של כל ממאירויות השד לאחר שבע שנים עמדה על 5.6% בקבוצת הפלסבו ועל 2.8% בקבוצת הטיפול ב- Anastrozole. החוקרים מדווחים על 18 מקרי תמותה בקבוצת הטיפול ב- Anastrozole ועל 17 מקרי תמותה בקבוצת הפלסבו, ללא גורמים ספציפיים שהיו נפוצים יותר באחת הקבוצות.

החוקרים כותבים כי ממצאים אלו, בשילוב עם העובדה כי מרבית תופעות הלוואי הקשורות בחסר אסטרוגן לא יוחסו לטיפול, תומכים בשימוש ב- Anastrozole לטיפול בנשים לאחר-מנופאוזה בסיכון גבוה לסרטן שד.

The Lancet, Volume 383, Issue 9922, Pages 1041 1048

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה