גנטיקה

האם המתמחים בכירורגיה כללית כיום מוכנים לעבוד באופן עצמאי? (J Am Coll Surg)

מנתחים צעירים ומבוגרים חלוקים בדעתם באשר לשאלה אם בוגרי התמחות בכירורגיה כללית מוכנים כנדרש לעבוד באופן עצמאי, כך לפי מאמר חדש, שפורסם בכתב העת Journal of American College of Surgery.

חלק גדול מהמנתחים הצעירים (93.6%) הסכימו מאוד או הסכימו כי ההכשרה הכירורגית שלהם הייתה מספקת בכדי להכין אותם לתפקד כמנתחים בכירים, אך רק 59% מהמנתחים המבוגרים חשו כי המנתחים הצעירים אכן מוכנים לתפקיד.

השאלונים נשלחו למנתחים הרשומים ב-Fellows of the American College of Surgeons. סקרים נפרדים עם שאלות דומות הוכנו עבור מנתחים מבוגרים, שהוגדרו כאלו מעל גיל 45 שנים.

שיעורי ההיענות לסקרים עמדו על 9.6% בקרב הרופאים הצעירים (282 מבין 2,939 נשאלים). מבין אותם 282 משיבים, 58% המשיכו בהשתלמות לאחר ההתמחות 70.1% דיווחו כי היו מעוניינים להתמקצע בתחום ספציפי ו-8.5% חשו כי עליהם להיות תחרותיים יותר בשוק העבודה. אף אחד מהמנתחים הצעירים שהמשיכו להשתלמות לא עשה זאת רק מאחר ולא חש מוכן לעבודה עצמאית, אם כי 21.3% בחרו את כל שלוש הסיבות הללו.

תת ההתמחות הנפוצה ביותר שנבחרה להשתלמות כללו ניתוח זעיר פולשני (29.3%) וטיפול נמרץ כירורגי (28.7%). למעלה ממחצית מהמנתחים הצעירים עבדו באקדמיה או במשרה מלאה בבית החולים. כאשר מנתחים צעירים התבקשו להעריך את שיעור המקרים בהם רופא בכיר נקרא לסיוע, התשובה הממוצעת עמדה על 9%, עם טווח של 0-100%. כמחצית מהמנתחים הצעירים היו שוקלים השלמת תכנית הדרכה במשך לפחות שישה חודשים לאחר סיום ההתמחות.

שיעורי ההיענות לסקרים בקרב המנתחים המבוגרים עמדו על 10% (978 מבין 9,800 מנתחים). למעלה ממחצית מהם (53%) דיווחו כי נקראו לסייע למנתחים צעירים בין 10-40% מהפעמים, ו-78.6% מהם חשו כי תכנית הדרכה לאחר התמחות עשויה לסייע למנתחים הצעירים.

30% מהמנתחים הצעירים ו-39% מהמנתחים המבוגרים הוסיפו הערות פתוחות. מנתחים מבוגרים חששו יותר מנושאים הנוגעים להכשרה בהתמחות ומנתחים צעירים התמקדו בנושאי עסקים והכשרה.

אחת המגבלות העיקרית של המחקר נובע משיעורי ההיענות הנמוכים לסקרים אלו בשתי הקבוצות.

J Am Coll Surg 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • אובדן שמיעה ונוירופתיה עלולים לקצר את תוחלת החיים בקשישים (J Am Geriatrics Society)

    אובדן שמיעה ונוירופתיה עלולים לקצר את תוחלת החיים בקשישים (J Am Geriatrics Society)

    אובדן שמיעה תלוי-גיל ונוירופתיה היקפית בקשישים מקצרת את תוחלת החיים הן באופן ישיר והן באופן עקיף דרך השפעה על שיווי משקל ויציבות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Geriatrics Society. במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 793 קשישים ממרפאות ראשוניות שלקחו חלק במחקרי OKLAHOMA Studies בשנת 1999. המשתתפים השלימו […]

  • האם מתן תוך-תקאלי של מורפין עלול להביא לעליה בסיכון לסיבוכים לאחר-ניתוח? (Br J Anaesthesia)

    האם מתן תוך-תקאלי של מורפין עלול להביא לעליה בסיכון לסיבוכים לאחר-ניתוח? (Br J Anaesthesia)

    מתן מורפין תוך-תקאלי במהלך ניתוח או לידה מלווה בעליה משמעותית בסיכון לבחילות והקאות לאחר-ניתוח, גרד ואצירת שתן, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת British Journal of Anaesthesia. החוקרים בחנו את הנתונים מ-168 מחקרים שכללו 9,917 משתתפים שעברו ניתוחים שונים או לידה תחת הרדמה כללית או ספינאלית. הם ערכו השוואה בין חולים שקיבלו מורפין […]

  • מה בין מספר בני המשפחה ואחזקת כלב ובין הסיכון למחלת קרוהן? (Clin Gastroenterol Hepatol)

    מה בין מספר בני המשפחה ואחזקת כלב ובין הסיכון למחלת קרוהן? (Clin Gastroenterol Hepatol)

    בקרב אלו המתגוררים עם לפחות שני בני משפחה אחרים במהלך השנה הראשונה לחייהם ומחזיקים בכלב במהלך תקופת הילדות ייתכן סיכון מופחת להתפתחות מחלת קרוהן, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי גורמים סביבתיים, דוגמת עישון, משפחה גדולה, סביבה עירונית וחשיפה לחיות מחמד, נקשרו עם הסיכון […]

  • ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 3: בקרב מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה, הסיכונים הטרומבוטיים מחד גיסא, והדימומיים מאידך גיסא, מתחרים זה בזה ומובילים לתהליך קבלת החלטות מורכב סביב תקופת הניתוח. נביא כאן את ההנחיות של המכללה האמריקנית לרופאי חזה לייעול הניהול הסב-ניתוחי (Perioperative) של טיפול נוגד קרישה. לפי הנחיות אלו, התקופה הסב-ניתוחית מתחילה שבוע לפני ההתערבות, ומסתיימת כ-4 שבועות לאחר מכן.

  • חיסוני ילדים מנעו 1.1 מיליון מקרי תמותה בארצות הברית בשלושת העשורים האחרונים (Morb Mortal Wkly Rep)

    חיסוני ילדים מנעו 1.1 מיליון מקרי תמותה בארצות הברית בשלושת העשורים האחרונים (Morb Mortal Wkly Rep)

    מנתונים חדשים שפרסם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (Centers for Disease Control and Prevention) עולה כי בין השנים 1994 עד 2003, תשעה חיסוני שגרה בילדות מנעו למעלה מ-1.1 מיליון מקרי תמותה בארצות הברית. החוקרים בחנו את הנתונים הארציים להערכת התועלת הבריאותית והכלכלית של תשעה חיסונים שנכללו בתכנית החיסונים לילדים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC’s Vaccines […]

  • ביקור אצל רופא משפחה זמן קצר לאחר ניתוח עקב מחלה ממארת עשוי להפחית שיעורי תמותה (JAMA Surgery)

    ביקור אצל רופא משפחה זמן קצר לאחר ניתוח עקב מחלה ממארת עשוי להפחית שיעורי תמותה (JAMA Surgery)

    מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Surgery עולה כי ביקור אצל הרופא המטפל בתוך 90 ימים מניתוח עקב מחלה ממארת מלווה בשיעורי תמותה נמוכים יותר בקשישים, כאשר בקרב אלו שביקור אצל הרופא המטפל תועדו שיעורי תמותה של 0.3% לעומת שיעורי תמותה של 3.3% בקרב אלו שלא פנו לרופא המשפחה. מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל 2,566 חולים בגילאי […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה