גנטיקה

נשים עם מומי לב מולדים מצויות בסיכון מוגבר לסיבוכים בזמן הלידה (מתוך הכנס השנתי ה-34 מטעם SMFM)

נשים הרות עם מומי לב מולדים מצויות בסיכון מוגבר לסיבוכים ותמותה במהלך הלידה, בהשוואה לנשים ללא מומים אלו, כך עולה מתוצאות ניתוח נתוני מדגם Nationwide Inpatient Sample, שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-34 מטעם ה-Society for Maternal-Fetal Medicine.

החוקרים מדווחים כי בנשים עם מומי לב מולדים תועד סיכון מוגבר לסיבוכים מילדותיים מסוימים, אך הם לא זיהו הבדלים בשיעורי לידה מוקדמת או תמותת עוברים.

בין השנים 2008-2010, מדגם ה-Nationwide Inpatient Sample כלל כ-10,800 לידות של נשים עם מומי לב מולדים (8.6 ל-10,000) וכ-12,600,000 נשים ללא מומי לב מולדים. נשים עם מומי לב מולדים היו ברובן לבנות, כאשר שכיחות הנשים השחורות או היספאניות הייתה גבוהה יותר בקרב נשים ללא מומי לב מולדים.

בניתוח הנתונים החוקרים לקחו בחשבון את גיל הנשים, הריונות מרובים וסיבוכים רפואיים קודמים.

באופן בולט, בנשים עם מומי לב מולדים נרשמה עליה של פי 11 בסיכון לסיבוכים לבביים, שהוגדרו כשילוב של תמותה, הנשמה מכאנית, אוטם שריר הלב, דום לב, אי-ספיקת לב חדה והפרעת קצב. באוכלוסיה זו זוהו סיבוכים רפואיים רבים.

הסיכון לסיבוכים לבביים היה גבוה יותר עם חלק מהמומים הלבביים המולדים בהשוואה לאחרים. הסיכונים הגבוהים ביותר תוארו בנשים עם Ebstein’s Anomaly, TGA (Transposition of the Great Arteries) וקוארקטציה של אבי העורקים. מחצית מ-19 מקרי התמותה בנשים עם מומי לב מולדים תועדו בנשים עם פגם במחיצה החדרית.

בנשים עם מומי לב מולדים תועד סיכון מוגבר לסיבוכים מיילדותיים, בהשוואה לאלו ללא מומי לב מולדים. עם זאת, ההיארעות של לידה מוקדמת הייתה נמוכה יותר בנשים עם מומי לב מולדים (יחס סיכויים של 0.3).

שיעורי התמותה בנשים עם פגם במחיצה החדרית היו גבוהים באופן מפתיע, כאשר מומחים בתחום סבורים כי ייתכן כי יש גורם אחר האחראי לכך, שטרם זוהה. הם מציינים כי אין את כל הנתונים אודות ניהול המקרים; לדוגמא, לא ידוע אם הנשים עברו תיקון של הפגם במחיצה החדרית. על-בסיס מחקרים קודמים, הסיכון שלהן לסיבוכים משמעותיים צפוי להיות הרבה יותר נמוך.

למרות מגבלות הנובעות מנתונים שמקורם במאגר נתונים, מומחים בתחום טוענים כי הם מעידים על חשיבות הטיפול בכל אישה עם מום לב מולד מורכב במסגרת מרכז שלישוני, עם צוות מולטי-דיציפלינרי. להערכתם, מדיניות כזו עשויה להפחית את שיעורי התחלואה והתמותה האימהית.

מתוך הכנס השנתי ה-34 מטעם SMFM

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם תסמונת שחלות פוליציסטיות מלווה בסיכון מוגבר למחלות מטבוליות וקרדיווסקולאריות? (J Clin Endocrinol Metab)

    האם תסמונת שחלות פוליציסטיות מלווה בסיכון מוגבר למחלות מטבוליות וקרדיווסקולאריות? (J Clin Endocrinol Metab)

    בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות סיכון מוגבר לסוכרת מסוג 2, מחלת כבד סטאטוטית משנית להפרעה מטבולית ומחלות לב וכלי דם, אם כי הסיכון משתנה כתלות בפנוטיפ תסמונת שחלות פוליציסטיות, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מאפייני תסמונת שחלות פוליציסטיות כוללים תנגודת לאינסולין, ללא תלות […]

  • האם Buprenorphine-Naloxone בטוח יותר מ-Buprenorphine לבדו בהיריון? (JAMA)

    האם Buprenorphine-Naloxone בטוח יותר מ-Buprenorphine לבדו בהיריון? (JAMA)

    מתן Buprenorphine בשילוב עם Naloxone בזמן היריון מלווה בסיכון מופחת לתסמונת גמילה ביילוד ואשפוז יילודים ביחידת טיפול נמרץ, בהשוואה למתן Buprenorphine לבדו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA. מהנתונים עולה כי אין הבדל משמעותי בשיעור המומים המולדים המג’וריים בין שתי אפשרויות הטיפול. החוקרים השלימו מחקר מבוסס-אוכלוסייה שהתבסס על נתונים אודות מבוטחי מדיקייד […]

  • חשיפה לרעב לפני הלידה מלווה בסיכון מוגבר כפליים לסוכרת מסוג 2 בבגרות (Science)

    חשיפה לרעב לפני הלידה מלווה בסיכון מוגבר כפליים לסוכרת מסוג 2 בבגרות (Science)

    חשיפה לפני הלידה לחסר קיצוני במזון מלווה בעליה של למעלה מכפליים בסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 בבגרות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Science. במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר ארוך הטווח בין חשיפה לפני הלידה לרעב ובין הסיכון לסוכרת מסוג 2 בבגרות באמצעות נתונים מההולודומר, הרעב מעשה ידי אדם באוקראינה. בשנים 1932-1933 המשטר […]

  • האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    מתוצאות מחקר חדש בראשות דר’ יעל לוסטיג מהמרכז הרפואי שיבא ברמת גן עולה כי Xanthelasma Palpebrarum, המתאפיינת בנגעים צהבהבים על העפעפיים, אינה מלווה בסיכון מוגבר לדיסליפדימיה או מחלות לב וכלי דם. החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת במרכז יחיד בישראל ובחנו את הנתונים אודות 35,452 משתתפים (גיל ממוצע של 52.2 שנים, 69% גברים) שעברו בדיקות סקר רפואיות […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה