גנטיקה

נשים מבוגרות עוסקות בפעילות סדנטרית כעשר שעות ביממה (JAMA)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי נשים מבוגרות מבלות 9.7 שעות ביום בפעילות סדנטרית, לא כולל שינה. ממצאים אלו פורסמו במכתב שפורסם במהדורת 18 בדצמבר של כתב העת JAMA.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 7,247 נשים, כחלק ממחקר חתך תצפיתי. ממצאי המחקר מדגימים את דפוס הפעילות הסדנטרית במדגם גדול של נשים מבוגרות, גדול פי שישה מהמדגמים במחקרים קודמים. במידה ומחקרים בעתיד יאשרו את הסכנות של התנהגות סדנטרית, הנתונים הללו עשויים לסייע בניסוח ההמלצות לשיפור התנהגות זו.

הנשים במחקר ענדו מדי תאוצה למשך כ-148 שעות ביום, לתקופה ממוצעת של 6.8 ימים. גיל הנשים הממוצע עמד על 71.4 שנים. החוקרים מצאו כי ב-65.5% מזמן ענידת מדי התאוצה (מקביל ל-9.7 שעות ביום) עסקו הנשים בפעילות סדנטרית, עם 9.0 הפסקות בכל שעה סדנטרית. עיקר הפעילות הסדנטרית הייתה למשך פרקי זמן קצרים, כאשר 4.8% מההפסקות ארכו 30 דקות ומעלה (31.5% ממשך הפעילות הסדנטרית). החוקרים מצאו גם כי עם העליה בגיל ובמדד מסת הגוף חלה עליה בזמן הפעילות הסדנטרית וירידה בהפסקות לכל שעה סדנטרית.

החוקרים כותבים כי דרושה הבנה טובה יותר של המנגנונים הביולוגיים בבסיס הקשר הנ”ל ועדויות פרוספקטיביות הקושרות בין הפסקות בישיבה ובין תוצאי סיום קליניים ברורים, דוגמת סיכון למחלות לב וכלי דם ותמותה.

JAMA. 2013;310:2562-2563

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה