גנטיקה

תוצאות מבטיחות לשילוב Halaven עם Herceptin בנשים עם סרטן שד גרורתי (מתוך כנס SABCS)

שילוב טיפול כימותרפי ב-Eribulin (Halaven) עם Trastuzumab (הרצפטין) מביא להארכת ההישרדות ללא-התקדמות של נשים עם סרטן שד גרורתי, כך מדווחים חוקרים בכנס ה-San Antonio Breast Cancer Conference.

במחקר הנוכחי בשלב II נכללו 52 נשים, עם חציון הישרדות ללא-התקדמות של 11.6 חודשים, כאשר חציון משך התגובה לטיפול עמד על 37 חודשים. בשלוש מהנשים תועדה תגובה מלאה, כאשר ב-34 נשים תועדה תגובה חלקית אובייקטיבית לטיפול.

החוקרים מאמינים כי מדובר בתוצאות חיוביות בנשים בהן חלה התקדמות לאחר טיפולים קודמים כ-48% מהנשים במחקר קיבלו בעבר טיפול בטקסנים או אנתרציקלינים; 42% נשים אחרות קיבלו טיפול ב-Trastuzumab או Lapatinib.

בכל 52 הנשים במחקר תועדה הישנות מקומית של הממאירות או סרטן שד גרורתי חיובי ל-HER2. הנשים טופלו ב-Eribulin Mesylate במינון 1.4 מ”ג למ”ר בעירוי תוך-ורידי שניתן במשך 2-5 דקות, בימים 1 ו-8 במחזורים של 21 ימים. הנשים טופלו גם בהרצפטין במנת העמסה של 8 מ”ג לק”ג בעירוי תוך-ורידי במשך 90 דקות. מינונים נוספים של הרצפטין ניתנו במינון של 6 מ”ג לק”ג בעירוי שניתן במהלך שלושים דקות ביום הראשון במחזורים של 21 ימים.

מבין 52 הנשים במחקר, בשתי נשים תועדה התקדמות תחת הטיפול; בשתי נשים אחרות לא חל שינוי במצב המחלה וביתר הנשים תועדה ירידה בגודל הגידול, כולל 37 נשים עם תגובה חלקית או תגובה מלאה, לפי קריטריוני RECIST (Response Evaluation Criteria in Solid Tumors).

חציון מספר המחזורים שניתן למשתתפות עמד על 10 מחזורי טיפול ב-Eribulin ו-11 מחזורי טיפול בהרצפטין. תופעות לוואי עקב הטיפול שדרשו הפחתת מינון, עיכוב או הפסקה של הטיפול, תועדו ב-36 נשים. 11 נשים הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי.

החוקרים מדווחים על מקרה תמותה של אישה בת 59 עקב אי-ספיקת לב, 15 ימים לאחר נטילת המנה האחרונה של התרופה. הם מעלים אפשרות כי מקרה התמותה היה קשור עם הטיפול התרופתי.

בטיחות הטיפול תאמה את הפרופיל המוכר של Eribulin והרצפטין.

SABCS 2013

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה