גנטיקה

האיגוד האמריקאי למחלות זיהומיות קורא לחייב רופאים וצוותים רפואיים לקבלת חיסונים (מתוך הודעת ה-IDSA)

איגודי ה-IDSA (Infectious Diseases Society of America), ה-Society for Healthcare Epidemiology of America וה-Pediatric Infectious Disease Society ממליצים כי כל אנשי הצוות הרפואי נדרשים לקבלת חיסונים אוניברסאליים כמומלץ ע”י ה-ACIP (Advisory Committee on Immunization Practices) מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention). רשימת חיסוני החובה כוללת את החיסון כנגד חצבת, חזרת ו-HBV (Hepatitis B Virus).

למרות שמספר תכניות חיסונים רצונית נמצאו יעילות כאשר נערכו בשילוב עם תוכניות הדרכה מוסדיות, תוכניות המחייבות מתן חיסונים הן האמצעי היעיל ביותר להעלאת שיעור החיסונים של אנשי צוות רפואי. לפיכך, כאשר תוכניות רצוניות נכשלות בהשגת שיעור חיסונים של מעל 90% מכלל אנשי הצוות הרפואי, יש תמיכה במדיניות הדורשת תיעוד של המצב החיסוני או קבלת חיסונים מומלצים כתנאי להעסקה או הטבות מקצועיות.

המדיניות קובעת כי בכל איש צוות רפואי יש לשקול, בכל מקרה לגופו, את הצורך באמצעים לבקרת זיהומים להפחתת הסיכון להדבקה בזיהום של אנשי צוות רפואי שאינם יכולים לקבל חיסון בשל התוויות-נגד או מחסור באספקת חיסונים. אמצעים אלו כוללים מסיכות כירורגיות במהלך עונת השפעת או הצבה מחדש הרחק ממגע ישיר עם חולים.

בנוסף, מומלץ על תוכניות הדרכה מקיפות להדרכת אנשי צוות רפואי בנוגע לתועלת של חיסונים והסיכונים של חוסר היענות לקווים המנחים לחיסונים.

הבסיס לחיסונים אוניברסאליים של אנשי צוות רפואי

1.      חיסון אנשי צוות רפואי כנגד מחלות הניתנות למניעה בעזרת חיסונים מגן על חולים ועל אנשי הצוות הרפואי מפני תחלואה ותמותה עקב מחלות אלו.

2.      חיסון אנשי צוות רפואי מביא גם להפחתת ימי היעדרות ממקום העבודה במהלך התפרצויות, העשויים לפגוע בטיפול בחולים.

3.      בקרב אנשי צוות רפואי עדיין שיעור החיסונים נמוך, למרות התפרצויות לאחרונה של חצבת ושפעת בקרב החולים.

4.      כאשר תוכניות רצוניות אינן מספקות בכדי להשיג שיעור חיסונים הולם של אנשי צוות רפואי, דרושות תוכניות המחייבות מתן חיסונים.

5.      הבטיחות, היעילות ומאזן עלות-תועלת של החיסונים המומלצים מתועדים היטב ומוכחים.

6.      למרות שתוכניות הדרכה מביאות לשיפור אנשי הצוות הרפואי לתוכניות חיסונים, השפעתן אינה עקבית.

7.      מתן חיסונים ללא-עלות במקום העבודה מביאה לשיפור ההיענות של אנשי צוות רפואי לקבלת חיסונים.

8.      על-בסיס שבועת היפוקרטס, לרופאים ואנשי צוות רפואי אחרים חובה אתית מוסרית למניעת הדבקת המטופלים שלהם במחלות מדבקות, מאחר שנשבעו לעזור ולא להזיק לחולים.

מתוך הודעת ה-IDSA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה