גנטיקה

פחות מ-10% מהנשים מעריכות נכונה את רמת הסיכון שלהן לחלות בסרטן שד (BCS)

סרטן שד

מקור הידיעה: גולדפינגר תקשורת

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו מעלה ממצאים מדאיגים: מרבית הנשים אינן מעריכות נכונה את רמת הסיכון שלהן לחלות בסרטן שד. מדובר במחקר פורץ דרך שכן הוא בחן את תפיסות הנשים לגבי הסיכון האישי שלהן לחלות אל מול רמת הסיכון הממשית שלהן בפועל.

במחקר השתתפו 10,000 נשים בגילאי 35-70 שעברו בדיקת ממוגרפיה ונשאלו מהי לדעתן רמת הסיכון שלהן לחלות בסרטן שד עד גיל 90. רק 1 מתוך 10 נשים העריכו נכונה את הסיכון שלהן לחלות במחלה, בהשוואה לממצאי בדיקות הממוגרפיה שביצעו. 45% מהנשים המעיטו בסיכון לחלות ו-46% מהנשים העריכו יתר על המידה את רמת הסיכון שלהן לחלות בסרטן שד.

לדיווח באתר medpage

בהתייחס למחקר זה מציינת אירית פנט, יו”ר עמותת ‘אחת מתשע’: “ההבנה של נשים לגבי הסיכוי שלהן לחלות בסרטן שד משפיעה רבות על תהליך הגילוי המוקדם, שהוא הגורם המרכזי בסיכויי הריפוי מהמחלה. כשפחות מ-10% מהנשים מעריכות נכונה את הסיכון שלהן לחלות, אנו מבינים את הבורות הגדולה בכל הקשור למחלה. המלצתנו היא שכל אישה מעל גיל 30 תיבדק פעם בשנה ע”י כירורג שד ותבצע מעקב אחר כל שינוי שהיא חשה בשד. חשוב לציין שסיכויי ההחלמה של נשים שמחלתן אובחנה בשלב מוקדם מגיעים לכ-92%, וזו הסיבה לכך שגילוי מוקדם מציל חיים”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה