גנטיקה

האם ישנה תועלת הישרדותית לאקו-לב כבדיקת סקירה במבוגרים ללא תסמינים? (JAMA Intern Med)

בדיקות סקר אקראיות של כל המטופלים למלחת לב מבנית עם אקו-לב אינן מתורגמות לשיעורי הישרדות טובים יותר או להפחתת הסיכון לאוטם לבבי או אירועים מוחיים בנבדקים אסימפטומטים אלו.

ממצאי המחקר תומכים בהנחיות הקליניות הקיימות, הקובעות כי בדיקת אקו-לב אינה מומלצת להערכת הסיכון למחלות לב וכלי דם בחולים ללא תסמינים. בסיכומו של דבר, שיעורי התמותה עקב סיבות לבביות ומכל-סיבה במחקר הנוכחי היו דומים לאלו שבאוכלוסיה הכללית בנורבגיה. מבין 3,272 חולים שעברו בדיקת אקו-לב, השכיות של מחלת לב מבנית ומחלת מסתמים עמדה על 7.6%.

אבחנה של מחלה אסימפטומטית חשובה רק במידה ועשויה להוביל להחלטה קלינית שתביא להאטה או עצירת התקדמות המחלה. אעפ”י שטרשת של המסתם המיטראלי והאאורטלי נקשרו עם סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, החוקרים לא מצאו כי אבחנה מוקדמת של מחלת מסתמים באוכלוסיה הכללית תתורגם להפחתת הסיכון לתמותה או אירועים קרדיווסקולאריים.

מדגם המחקר כלל 6,861 משתתפים בגיל העמידה ממחקר Tromso. במהלך הבדיקה הרביעית, 3,272 משתתפים חולקו באקראי לבדיקות סקר המבוססות על אקו-לב ו-3,589 חולקו לקבוצת ביקורת (ללא אקו-לב). במהלך 15 שנות המעקב, 26.9% מהמשתתפים בקבוצת הסקירה הלכו לעולמם, זאת בהשוואה ל-27.6% מהמשתתפים בקבוצת הביקורת, הבדל שאינו מובהק סטטיסטית. באשר לתוצאי הסיום המשניים, לא זוהה הבדל בשיעורי תמותה פתאומית, שיעורי תמותה עקב מחלות לב, או אוטם לבבי פטאלי ולא-פטאלי או שיעור אירועים מוחיים.

השורה התחתונה היא כי במהלך כלל 15 שנות המעקב במסגרת המחקר, עקומות Kaplan-Meier עולות אחת על השנייה. ביצוע בדיקות הסקר וזיהוי אחוז קטן של בדיקות לא-תקינות, עם התערבות אפשרית לטיפול בממצאים אלו, לא הובילו לירידה אמיתית בשיעורי התמותה הכוללים.

JAMA Intern Med 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • טכנולוגיית בינה מלאכותית מסייעת באבחנה של נגעים סולידיים בלבלב (JAMA Netw Open)

    טכנולוגיית בינה מלאכותית מסייעת באבחנה של נגעים סולידיים בלבלב (JAMA Netw Open)

    מודל בינה מלאכותית המשלב מידע קליני והדמיות מבדיקת אולטרה-סאונד אנדוסקופי עשוי לסייע באבחנה מבדלת של נגעים סולידיים בלבלב, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים מבין התבססו על מידע קליני והדמיות אולטרה-סאונד אנדוסקופי מ-439 מטופלים עם נגעים סולידיים בלבלב להכשרה ותיקוף היכולת של מודל בינה מלאכותית להבחין בין נגעי לבלב […]

  • האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    מתוצאות מחקר חדש בראשות דר’ יעל לוסטיג מהמרכז הרפואי שיבא ברמת גן עולה כי Xanthelasma Palpebrarum, המתאפיינת בנגעים צהבהבים על העפעפיים, אינה מלווה בסיכון מוגבר לדיסליפדימיה או מחלות לב וכלי דם. החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת במרכז יחיד בישראל ובחנו את הנתונים אודות 35,452 משתתפים (גיל ממוצע של 52.2 שנים, 69% גברים) שעברו בדיקות סקר רפואיות […]

  • יתר לחץ דם שאינו מטופל מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (Neurology)

    יתר לחץ דם שאינו מטופל מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (Neurology)

    בקשישים עם יתר לחץ דם שאינו מטופל עליה של 36% בסיכון למחלת אלצהיימר, בהשוואה לאלו ללא יתר לחץ דם ועליה של 42% בסיכון למחלת אלצהיימר לעומת אלו עם יתר לחץ דם מטופל, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Neurology. החוקרים השלימו מטה-אנליזה להערכת נתונים אודות 31,250 משתתפים בגילאי 60 שנים ומעלה (גיל ממוצע של […]

  • האם מעורבות פלאורלית הינה סמן פרוגנוסטי שלילי בחולים עם NSCLC מוקדם? (JAMA Oncol)

    האם מעורבות פלאורלית הינה סמן פרוגנוסטי שלילי בחולים עם NSCLC מוקדם? (JAMA Oncol)

    בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer) עם חדירה קטנה לפלאורה ויסראלית שיעורים נמוכים יותר משמעותית של הישרדות ללא-מחלה והישרדות ללא-הישנות, לצד שיעורי הישנות גבוהים יותר, ללא תלות בהיקף הכריתה הניתוחית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Oncology. עם זאת, חדירה לפלאורה ויסראלית לא השפיעה משמעותית על ההישרדות הכוללת […]

  • ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 3: בקרב מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה, הסיכונים הטרומבוטיים מחד גיסא, והדימומיים מאידך גיסא, מתחרים זה בזה ומובילים לתהליך קבלת החלטות מורכב סביב תקופת הניתוח. נביא כאן את ההנחיות של המכללה האמריקנית לרופאי חזה לייעול הניהול הסב-ניתוחי (Perioperative) של טיפול נוגד קרישה. לפי הנחיות אלו, התקופה הסב-ניתוחית מתחילה שבוע לפני ההתערבות, ומסתיימת כ-4 שבועות לאחר מכן.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה