גנטיקה

לאור העובדה ש-50% מההריונות בארה”ב אינן מתוכננים ה-CDC מפרסם הנחיות עדכניות למרפאות לייעוץ ותכנון המשפחה (CDC)

המרכז האמריקאי לבקרת וניטור מחלות, ה-CDC , פרסם הנחיות טיפול למרפאות באשר לייעוץ ותכנון המשפחה במטופלים. בהודעה שפרסם המרכז נכתב כי המספר העולה של אפשרויות יעילות למניעת הריון מדגיש את הצורך בהתאמה של האמצעי לנסיבות האישיות של המטופל/ת.

ההנחיות שפרסם המרכז מסבירות כיצד ניתן להשתמש באמצעי המניעה באופן יעיל ובטוח על ידי אנשים בגילאים שונים, כולל בני נוער, בנסיון למקסם את התוצאות. ההערכה היא כי 50% מההריונות בארצות הברית אינם מתוכננים, והוצאות הבריאות הנלוות נאמדות במיליארדי דולרים. כמחצית מההריונות הללו קורים בנשים שלא השתמשו באמצעי מניעה כלל.

בהנחיות נכתב כי שימוש נכון באופן קבוע ולאורך זמן מוריד את שיעור ההריונות הלא רצויים בשנה הראשונה , ואמצעי מניעה תוך-רחמיים יעילים אף יותר למניעת הריון מאחר שאינם תלויים בהתמדה בשימוש אצל המטופלת.

ההנחיות למטפלים כוללות 4 נושאים מרכזיים, ביניהן כיצד להתחיל טיפול באמצעי מניעה מוסדר לאחר שנעשה שימוש באמצעי מניעה לחירום (כמו גלולת היום שאחרי), או כיצד לזהות בעיות הורמונליות אצל הנשים (כמו דימומים לא סדירים) שעשויות להביא אותן להפסיק לנטול את אמצעי המניעה. אמצעי המניעה הנידונים בהנחיות כוללים גלולות המכילות אסטרוגן או פרוגסטין, אמצעים תוך רחמיים הניתנים להסרה, גלולות של היום שאחרי וגם אמצעי מניעה בלתי הפיכים כמו עיקור והן מיועדות לנשים בריאות שלא זקוקות לבדיקות מקיפות לפני התחלת הטיפול.

הכותבים מסכמים כי בפני גברם ונשים יש כיום מגוון רחב, יעיל ובטוח של אמצעי מניעה להריון, אך המבחר הגדול מצריך הנחיות טיפול ברורות למטפלים כדי שיוכלו להמליץ על אמצעי מניעה המתאים והיעיל ביותר למטופל לפי הנסיבות האישיות.

Morb Mortal Wkly Rep. Published online June 14, 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה