גנטיקה

עליה בשיעור המקרים בארצות הברית בהם ילדים בלעו בשוגג מריחואנה (JAMA Pediatrics)

נראה שמאז 2009  נרשמה עליה בשיעור המקרים בהם ילדים מתחת לגיל 12 בלעו בשוגג מריחואנה, כך לפי מחקר שפורסם השבוע ב-JAMA Pediatrics.

החוקרים, ממרכז העוסק בסמים והרעלות בדנבר שבקולורדו, סקרו מקרים של בליעה של מריחואנה על ידי מטופלים ילדים במרפאה בבית החולים לילדים. מקרי הרעלה בין ינואר 2005 לבין סוף ספטמבר 2009 הושוו למקרים שאירעו בין ראשית אוקטובר 2009 לתום 2011. הכותבים מצאו כי שיעור הביקורים בשל בליעת מריחואנה בשוגג עלו מ-0 מקרים (מבין 790 מקרים של בליעה בשוגג של חומרים אחרים) בתקופה הראשונה לעומת 14 (מתוך 588 מקרים) בתקופה השניה שנבדקה.  ב-2009 השתנה חוק האכיפה הפדרלי בארצות הברית, בו הוחלט על דיסקרימינליזציה, כלומר שרשויות הפדרליות לא ירדפו את המשתמשים במריחואנה רפואית והספקים המורשים כל עוד הם מצייתים לחוקי המדינות בארה”ב (החוק בלפחות 18 מדינות בארצות הברית מרשה שימוש וגידול מריחואנה רפואית, בעוד שהחוק הפדרלי לא מרשה זאת). לדברי החוקרים, עם שינוי מדיניות האכיפה נרשמה עליה במספר המחזיקים בהיתרים לשימוש במריחואנה רפואית. מבין 14 המקרים שזיהו החוקרים של בליעה בשוגג של מריחואנה נמצא כי ב-8 מקרים היה מדובר במריחואנה רפואית (מתוכם 7 מקרים בהם המריחואנה היתה בתצורת מוצר מזון). גיל הילדים שנחשפו במקרים הללו היה בין 8 חודשים ל-12 שנים. הסימפטומים שחוו הילדים היו עייפות, ישנוניות או בעיות בנשימה וכמעט כל הילדים נשארו להשגחה במיון או במחלקה, ושניים מהם אושפזו במחלקה לטיפול נמרץ. לדברי החוקרים, העליה בחשיפה של ילדים למריחואנה הרפואית קשורה בין השאר לכך שרבים מהחולים המשתמשים בה מעדיפים לצרוך אותה בתוך מוצרים הניתנים למאכל ושקורצים לילדים, כמו עוגיות או ממתקים מפתים. הריכוז של טטרהידרוקנבינול במוצרים הללו גבוה יותר  ולכן התסמינים היו מורגשים בצריכה של כמויות קטנות.

לסיכום, החוקרים ממליצים לסמן את המריחואנה הרפואית עם אזהרה ברורה יותר ולאחסן אותה בקופסאות שילדים לא יכולים לפתוח.

במאמר מערכת נלווה נכתב כי מעבר למודעות של ההורים לעניין גם רופאי הילדים זקוקים ליותר מודעות לחשיפה הגדלה למריחואנה. לדברי הכותבים, יש להביא לכך, עם לימוד ותרגול מתאים, שרופאי הילדים והרופאים המטפלים במיון ידעו לזהות תגובת רעילות למריחואנה גם אם היא צפויה פחות בקרב ילדים קטנים מאוד.

לכתבה במדסקייפ

לתקציר המחקר, ולמאמר המערכת

JAMA Pediatr. Published online May 27, 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה