גנטיקה

הנחיות חדשות של מרכז הסטינגס לטיפולים מאריכי חיים ולטיפול בחולים סופניים (מדסקייפ)

מרכז הסטינגס עדכן והרחיב את הנחיות הטיפול (מ-1987) לטיפול אתי בחולים סופניים. אוניברסיטת אוקספורד פרסמה את המהדורה השניה של ההנחיות, תחת הכותרת “הנחיות הטיפול של מרכז הסטינגס להחלטות על טיפולים מאריכי חיים וטיפול הקרוב לסוף החיים”. הנחיות הטיפול החדשות פונות לכל הרופאים העוסקים בטיפול בחולים סופניים ועוסקות בין השאר באתיקה של השימוש בטכנולוגיות מאריכות חיים ובדרכים לשפר את מתן הטיפול הרפואי תוך התחשבות בחולה ובמשפחתו.

ההנחיות מ-1987 הניחו את היסודות האתיים והחוקיים לקבלת החלטות רפואיות בארצות הברית והן צוטטו בהחלטת בית המשפט העליון שם ב-1990 (Cruzan decision) שהגדיר את הזכות החוקתית של המטופל לסרב לטיפול מאריך חיים והכיר כי במקרה שהמטופל עצמו לא כשיר לקבל החלטה כזו, האפוטרופסים המאושרים שלו יוכלו לקבלו החלטה זו עבורו.


ההנחיות החדשות כוללות המלצות המבוססות על המחקר האמפירי, חדשנות קלינית, התפתחויות משפטיות ומדיניות, ואבולוציה של קונצנסוס מקצועי ב- 25 השנים האחרונות. הן כוללות דיונים אודות קבלת החלטות עבור ולגבי ילדים הנמצאים במצבים סופניים, ונושאים הקשורים באופן מיוחד למטופלים עם מוגבלויות, כולל ההשפעה של התפיסות שלהם על התקשורת בינם לבין הרופאים המטפלים ולגבי קבלת החלטות. הן כוללות  עדויות מהעת האחרונה הנוגעות לפגיעות מוחיות ולמצב נוירולוגי וכיצד הן משפיעות על הפרוגנוזה, כמו גם תפיסות שגויות ולא מציאותיות המפומפמות בתקשורת לגבי יכולת ההחלמה מפגיעות אלה.  בהנחיות החדשות גם מידע לגבי התאבדות בסיוע של רופא, ועל ההבדל בין פתרון כזה לבין סירוב טיפול, דיונים סביב הנושא של הרגעה תרופתית כחלק מטיפול התמיכה והתיחסות לנושא עלות הטיפול והכרה בו כעניין בעל מאפיינים והשלכות אתיים בקבלת החלטות רפואיות. ההנחיות כוללות המלצה ובקשה מבתי החולים ולארגונים הבריאות להניח ולפרסם מדיניות שקופה לגבי ניהול עלויות הטיפול כדי להמנע ממצב של יצירת קיצוב ליד מיטת החולה.  לסיום, ההנחיות דורשות כי במתן טיפול תהייה תיחסות ושילוב של התובנות האתיות והמשפטיות והרפואיות, כמו גם של החוויה של מטופלים ובני משפחתם, ובתמיכה לחולה עצמו.

בהודעה לעיתונות נכתב כי ההנחיות החדשות מיועדות לשמש כמקור להבנה והבהרה כיצד ללמד את האתיקה של טיפולי הארכת החיים וסוף החיים, כיצד להחיל טיפולים אלה בארגונים וכיצד לתרגמם לפרקטיקה קלינית.

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה