גנטיקה

תוצאות מבטיחות לתאי גזע מכוונים לשריר הלב בטיפול באי-ספיקת לב (J Am Coll Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology עולה כי הזרקת תאי גזע מכוונים לשריר הלב (Cardiopoietic Stem Cell) המוזרק לתוך שריר הלב במצב היברנציה בחולים עם אי-ספיקת לב, עשוי להביא לשיפור במקטע הפליטה של חדר שמאל ובמרחק ההליכה לשש דקות ומדדי איכות חיים של החולים. החוקרים לא זיהו רעילות לבבית או סיסטמית עם הטיפול החדש.

לדברי החוקרים, זהו היישום הראשון של תאי גזע מכוונים לרגנרציה של איבר כושל. מתוצאות מחקר C-CURE עולות עדויות קליניות ראשוניות לגישה חדשה לטיפול במחלות לב וכלי דם.

במסגרת המחקר נקצר מח עצם מהירך של החולים ובודדו תאי גזע שטופלו בקוקטייל חלבונים ליצירת תאי גזע המכוונים לשריר הלב, שלאחר מכן הוזרקו לשריר הלב.

48 חולים עם אי-ספיקת לב חולקו באקראי במסגרת המחקר בשלב 2, C-CURE. החולים בקבוצת הביקורת קיבלו טיפול סטנדרטי, כולל חסמי ביתא, מעכבי ACE או ARB ומשתנים, בעוד שהחולים בקבוצת ההתערבות קיבלו טיפול סטנדרטי בשילוב עם תאי גזע המכוונים לשריר הלב. לאחר שנתיים, אף אחד מהחולים בקבוצת ההתערבות לא הפסיק את הטיפול בשל תופעות לוואי ולא זוהתה עדות לגדילת רקמה לא-מבוקרת.

באשר לתועלת לאחר שישה חודשים, החוקרים זיהו עליה מובהקת סטטיסטית של 7% במקטע הפליטה של חדר שמאל (מ-27.5% ל-34.5%, P<0.0001) בקבוצת ההתערבות, אך בקבוצת הביקורת לא חל שינוי משמעותי. בנוסף, הטיפול הניסיוני הביא להפחתת נפח סוף-סיסטולי ונפח סוף-דיאסטולי, כמו גם לשיפור במרחק הליכה לשש דקות (עליה מ-394 מטרים ל-456 מטרים; ללא שינוי בקבוצת הביקורת) ומדדי איכות חיים אחרים.

שיפור מקטע הפליטה של חדר שמאל, כפי שתועד לאחר שישה חודשים במחקר הנוכחי, הינו מדד חשוב לתועלת הקרדיווסקולארית בחולים עם אי-ספיקת לב ובמחקר הנוכחי לווה בנפח סוף-סיסטולי נמוך יותר, המעיד על נסיגה של רימודלינג פתולוגי.

J Am Coll Cardiol 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה