גנטיקה

שיעורי תמותה עקב סרטן ריאות עולים על שיעורי התמותה עקב סרטן שד בנשים (Ann Oncol)

מההערכות העדכניות בנושא, שפורסמו בכתב העת Annals of Oncology, עולה כי בקרוב שיעורי התמותה עקב סרטן ריאות צפויים לעמוד בראש רשימת גורמי התמותה עקב מחלות ממאירות בנשים אירופאיות.

בחלק מהמדינות סרטן ריאות כבר עתה הינו הגורם המוביל לתמותה עקב מחלות ממאירות. בבריטניה ובפולין שיעור מקרי התמותה עקב סרטן ריאות עולה על שיעור מקרי התמותה עקב סרטן שד.

התחזיות לשנת 2013 חושבו מנתוני ארגון הבריאות העולמי והנתונים העדכניים לשנים 2009-2010 מהאיחוד האירופאי. החוקרים ניתחו את הנתונים מכל 27 המדינות החברות באיחוד האירופאי, ולאחר מכן בחנו את הנתונים לעומק משש מדינות: צרפת, גרמניה, איטליה, פולין, ספרד ובריטניה.

בסה”כ, שיעורי התמותה עקב מחלות ממאירות ירדו באיחוד האירופאי. הצפי הוא כי משנת 2009 עד 2013, שיעורי התמותה המתוקנים לגיל לכל הממאירויות ירדו ב-6% בנשים וב-4% בגברים, עם המשך מגמת הירידה החיובית שנראתה בשנות השמונים של המאה הקודמת בגברים ואף מוקדם יותר בנשים.

בנשים, שיעורי התמותה עקב סרטן שד ירדו בעקביות, נרשמה ירידה של 7% משנת 2009.

שינויים אלו משקפים התקדמות חשובה וניכרת בתחום הטיפול במחלות אלו, כמו גם בדיקות סקירה ואבחנה מוקדמת. עם זאת, באותה עת, חלה עליה בשיעורי התמותה עקב סרטן ריאות בנשים בכל המדינות שנכללו בסקירה. משנת 2009, שיעורי תמותה עקב סרטן ריאות עלו מ-7% בנשים, אך ירדו ב-6% בגברים.

במידה והמגמה ההפוכה הנ”ל תימשך, סרטן ריאות צפוי לעבור את סרטן שד בראש רשימת גורמי התמותה עקב מחלות ממאירות עד שנת 2015.

בבריטניה תועד השיעור הגבוה ביותר של מקרי תמותה עקב סרטן ריאות בנשים, ולפי ההערכות השיעור צפוי לעמוד על 21.2 ל-100,000 אנשים בשנת 2013.

העלייה הצפויה בשיעור ממאירויות הריאה בבריטניה עשויה לשקף שכיחות מוגברת של נשים צעירות שהתחילו לעשן בסוף שנות השישים והשבעים של המאה הקודמת. עם זאת, כיום, שיעור הנשים הצעירות המעשנות הוא נמוך יותר ולכן, שיעורי התמותה עקב סרטן ריאות עשויים להתייצב לאחר שנת 2020, סביב 15 מקרים ל-100,000 נשים.

מעבר לעליה בשיעורי התמותה עקב סרטן ריאות בנשים, הממאירות האחרים היחידים בהם לא חלה ירידה בשיעורי התמותה היא ממאירות של הלבלב. למעשה, עליה קלה בשיעורי התמותה עקב סרטן ריאות צפויה בשנת 2013.

Ann Oncol. Published online February 12, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה