גנטיקה

bevacizumab + paclitaxel מול bevacizumab + capecitabine לטיפול בסרטן שד גרורתי (The Lancet Oncology)

סרטן שד

מחקרים בשלב 3 על גרורות בסרטן השד הראו בעבר כי טיפול ב- bevacizumab, בשילוב עם paclitaxel או capecitabine מביא לשיפור בהשרדות ללא התקדמות גידול (progression-free survivalPFS) ובשיעור התגובה בהשוואה לכימותרפיה לבד, אך היעילות היחסית של שילוב הטיפולים השונה לא נבדקה. במחקר הנוכחי נבדקו שני משטרי הטיפול הללו כחלק ממחקר שלב 3 – TURANDOT (capeciTabine and bevacizumab Randomised Against avastiN anD taxOl Trial) תוצאות ראשוניות הראו  כי בקבוצת הטיפול המשולב עם paclitaxel , ה-PFS היתה ארוכה יותר, ויותר מטופלים השיגו תגובה אובייקטיבית, בהשוואה לקבוצת הטיפול המשולב עם  capecitabine, כך לפי מאמר ב- Lancet Oncology.

שאלות המחקר שנבחנו היו האם השרדות כללית בטיפול הראשוני עם bevacizumab ו- capecitabine, היתה טובה כמו בטיפול עם bevacizumab + paclitaxel, מהי היעילות של שני משטרי הטיפול במונחים של שיפור איכות החיים ועוד, והאם לשילוב הטיפולים תופעות לוואי חמורות שיכולות להגביל את הטיפול בהם? 564 מטופלים עם גרורות HER2-negative של סרטן השד קיבלו טיפול כימותרפיה לסרטן המתקדם. המשתתפים חולקו בצורה רנדומלית לאחת משני משטרי הטיפול, הראשונים (285 מהם) לטיפול עם IV bevacizumab (10 mg/kg on days 1 and 15) / IV paclitaxel (90 mg/m2 on days 1, 8, and 15) שחזרו על עצמם מדי 4 שבועות. הקבוצה השניה קיבלתה טיפול ב- IV bevacizumab (10 mg/kg on days 1 and 15) plus IV paclitaxel (90 mg/m2 on days 1, 8, and 15) , שחזר על עצמו מדי 3 שבועות  ב-279 מטופלים, עד שנראתה התקדמות במחלה או הופעה של תופעות לוואי חמורות. מטרת המחקר היתה להציג שיעור השרדות לא פחות  בטיפול עם bevacizumab + capecitabine מול bevacizumab + paclitaxel.

התוצאות הראשוניות של ניתוח ההשרדות מראות כי לאחר 18.6 חודשים, 181 מטופלים באוכלוסית המחקר מתו (89 מהם בקבוצת ה- paclitaxel (33%), 92 בקבוצת ה- capecitabine(35%)). יחס הסיכונים בהשרדות הכללית היה 1.04. יותר מטופלים , 44% מקבוצת ה- paclitaxel הראו תגובה אובייקטיבית בהשוואה לקבוצת ה- capecitabine(27%). תקופת ה-PFS היתה ארוכה יותר בקבוצת ה- paclitaxel (11 חודשים מול 8 בקבוצה השניה), ותופעת הלוואי החריפה השכיחה ביותר באותה הקבוצה היתה נוטרופניה (18%), ואחריה לויקופניה (7%), לעומת תסמונת hand-foot (16%), יתר לחץ דם (6%) ושלשול (5%) בקבוצת ה- capecitabine. בקבוצת הטיפול עם paclitaxel התרחש גם מקרה מוות הנקשר לטיפול עצמו.

החוקרים מסכמים בעןד שתוצאות שיעור ההשרדות לא היו חד משמעיות, וכי התוצאות הסופיות יתבהרו ב-2014, אך נראה כי בקבוצת הטיפול ב- bevacizumab + paclitaxel ההשרדות ללא התקדמות של המחלה (PFS) היתה גבוהה יותר, ויותר מטופלים השיגו תגובה אובייקטיבית, לעומת קבוצת הטיפול השניה, של bevacizumab + capecitabine.

לתקציר המחקר ב- The Lancet Oncology

The Lancet Oncology, Early Online Publication, 10 January 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה