גנטיקה

בדיקות PAP מיותרות נפוצות ברחבי ארצות הברית (MMWR)

במאמר שפורסם בנושא בדיקות סקר לסרטן צוואר הרחם מעריכים אנשי ה-CDC כי כ-22 מיליון נשים ברחבי ארצות הברית עבדו בדיקות סקירה מיותרות, מאחר שכבר עברו כריתה של הרחם.

ה-CDC בחן נתונים שנאספו בשנים 2000-2010 ע”י מערכת Behavioral Risk Factor Surveillance System בנושא בדיקות סקירה לסרטן צוואר הרחם באמצעות בדיקת Pap (Papanicolaou).

באחד המאמרים שפורסם ב-Morbidity and Mortality Weekly Report, אנשי ה-CDC הדגישו את העובדה כי במהלך תקופת המחקר, בדיקות סקירה של נשים לאחר כריתת רחם ירדו מ-73.3% בשנת 2000 ל-58.7% בשנת 2010. אך המשמעות היא כי למעלה ממחצית מהנשים עברו בדיקות Pap מיותרות, מאחר שכריתת רחם כוללת הסרה של צוואר הרחם במרבית המקרים (94% מהמקרים להערכת ה-CDC). בנשים אלו אין מקום לבדיקות סקירה לסרטן צוואר הרחם.

כל תועלת אפשרית לבדיקות סקירה אלו עומדת אל מול נזק אפשרי, דוגמת תוצאות חיוביות-שגויות המובילות לחרדה מיותרת ופרוצדורות פולשניות.

לדברי המומחים, הם הציגו עדויות לפיהן נשים בכל הגילאים אינן מודעות למשמעות בדיקת Pap. מרבית הנשים מאמינות כי בכל בדיקה של אזור האגן ע”י רופא מבוצעת בדיקת Pap. נקודה זו הודגמה במחקרים רבים, ומעלה שאלות בנוגע לתוקף של נתוני ה-CDC, שהתבססו על דיווחים עצמיים מצד הנשים.

הסקר זיהה עוד מספר קבוצות אחרות העוברות בדיקות סקירה מיותרות לסרטן צוואר הרחם ובניגוד להנחיות. למרות שהיו מספר עדכונים בנושא בעבר, ההנחיות המעודכנות שפורסמו לפני שנה קבעו כי יש להתחיל בדיקות סקירה לסרטן צוואר הרחם בגיל 21 שנים, ולא לפני כן, אך מהנתונים עולה כי בדיקת Pap מבוצעת כבר בגילאי 18-21 שנים.

המומחים מסבירים כי ייתכן וכי הבדיקה עליה דיווחו הנשים כבדיקת Pap הייתה למעשה בדיקה לכלמידיה, שלעיתים קרובות מבוצעת באמצעות דגימה מצוואר הרחם.

ממצא נוסף שעלה מהסקר כלל נתונים שרמזו כי נשים בגילאי 22-30 שנים עברו בדיקת Pap כל שנה, במקום כל שלוש שנים, בהתאם להנחיות החדשות ומעודכנות.

מנתונים אלו, בשילוב עם ממצאים קודמים, עולה כי נדרשת תקופת זמן מסוימת ליישום בפועל של המלצות הנכללות בקווים מנחים.

MMWR. 2012;61:51,52;1038-1047

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה