גנטיקה

הארץ: לשכת האתיקה של הר”י שוקלת שלא לחייב רופאים לטפל בנשאי HIV וחולי איידס; דוברת הר”י: כל רופא צריך לטפל בכל מחלה

האם רשאי רופא לסרב טיפול בנשא HIV? מכתבה שפורסמה היום ב”הארץ” עולה כי הלשכה לאתיקה בהר”י מסרבת לאסור על רופאים באופן גורף להמנע מלטפל בנשאים. ברקע לדיונים הסוערים בלשכה לאתיקה עומדת תלונה שהעביר הוועד למלחמה באיידס על שלושה רופאים, מנתחים פלסטיים, שסירבו לתקן מחיצת אף של נשא HIV, הן בבית חולים פרטי והן בציבורי. בין הרופאים החברים בלשכה גם כאלה שטענו כי רופא אינו מחויב לטפל בנשאים וחולי איידס אם לתחושתו הטיפול מאיים על חייו. דיון נוסף בנושא נקבע לעוד כחודש.

לכתבה ב”הארץ”

תגובת דוברת ההסתדרות הרפואית בישראל, רונית שוורץ בן ציון:

בעקבות הכתבה שהתפרסמה הבוקר בעיתון הארץ ברצוני להבהיר ולהעמיד דברים על דיוקם. אכן התקיים דיון אתי מעמיק בלשכה לאתיקה בשיתוף חברי הלשכה ונציגים נוספים העוסקים בנושא. כמו תמיד בדיון אתי פילוסופי אנשים השמיעו דעות מגוונות ושונות ולא התקבלה כל החלטה! מתוכנן דיון המשך בנושא יחד עם חברי החברה הישראלית לכשל חיסוני נרכש- איידס .
הנושא מורכב אולם אין ספק, עמדת הר”י החד משמעית היא כי כל רופא צריך לטפל בכל מחלה ורופאים ימשיכו לטפל בכל מחלה! הלשכה לאתיקה עמדה באתגרים אתיים קשים ושונים במהלך השנים ואין ספק כי העמדה שהלשכה תגבש ותפרסם תשקף את הסטנדרטים האתיים הגבוהים ביותר כפי שנהגה עד כה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה