גנטיקה

אתרים ופורטלים יעודיים למטופלים במרפאות ובתי החולים בארצות הברית הופכים שכיחים, אך אפשרויות רבות הגלומות במערכות הללו אינן מנוצלות עדיין (מדסקייפ)

בתי חולים ומרפאות בארצות הברית מאפשרים למטופליהם יותר ויותר גישה למידע הרפואי ולרופאים באמצעות האינטרנט. עם זאת, הטכנולוגיה הקיימת היום מאפשרת עוד הרבה מאוד אופציות לניהול מידע בריאותי אישי שהמערכות הללו טרם למדו לנצל, כמו חינוך ומידע על האבחנה הרפואית של המטופל.

החוקרים בדקו כ-100 בתי חולים, מערכות בריאות ומרפאות ומצאו כי למעלה מחצי מהם מחזיקים בפורטל אינטרנטי המיועד למטופלים ולחולים, וכי השאר מתכננים ליצור מערכת כזו. במערכת המדיקייר בארצות הברית מנסים לעודד את המרפאות לייצר תוכן ונגישות אינטרנטית עבור המטופלים, ומרפאות משתתפות אמורות, בין השאר, לאפשר ללפחות 50% מהמטופלים לגשת דרך האינטרנט למידע הרפואי שלהם.

רוב פורטלי הבריאות המיועדים למטופלים כוללים בעיקר וריאציות על אפשרות לצפות בגליון המידע הרפואי האישי וכן אפשרות לשליחת הודעות מאובטחות. במסגרת המחקר, החוקרים טוענים שרבים מארגונים הבונים פורטלים עבור המטופלים כיום מתכוונים לכלול טבלאות ופירוט של המידע הרפואי אך עומדים לוותר על אופצית ההודעות האישיות, מאחר שרופאים מתלוננים שאינם עומדים בעומס הפניות מהמטופלים. החוקרים מציעים כי מערכת שתדע להעביר את ההודעות מהמטופלים דרך בעלי תפקידים אחרים במרפאה, לפי הפניה, תוכל להוריד מהעומס הזה. רב הפורטלים העתידיים מתוכננים לכלול הרשמה מסודרת, אפשרות לקביעת תורים לרופאים השונים וכן תשלום חשבונות. לדברי החוקרים, דווקא למערכת ההודעות בין הרופאים למטופלים יש חשיבות גדולה למטופל.

הם מציעים גם כי ניתן להשתמש באתרים הייעודיים גם מעבר למסירת ועדכון המידע הרפואי האישי , בחינוך ומידע למטופלים לגבי האבחנה הרפואית שניתנה להם, למשל, אך לצערם רב האתרים המתוכננים לא מתעתדים להציע אפשרות כזו. הם טוענים שרבים מהמנהלים בתחום לא מבינים עדיין את התועלת שיכולה לצמוח מהרחבת התמיכה והשירות האינטרנטי למטופלים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה