גנטיקה

מהי ההשפעה של חברות התרופות על מחקרים במימונן? ( Cochrane Database of Systematic Reviews)

מחקרים הממומנים על ידי חברות התרופות מציירים תמונה חיובית יותר של התרופה או המכשיר שנבדקו, לעומת מחקרים שאינם תלויים או ממומנים על ידי החברות, כך לפי סקירה שפורסמה ב- the Cochrane Database of Systematic Reviews.

מחקרים הממומנים על ידי חברות התרופות הביאו לתוצאות חיוביות יותר במבחני יעילות, דו”חות בטיחות ומסקנות כלליות עבור התרופה הנחקרת בהשוואה למחקרים בלתי תלויים, כך לפי הסקירה. החוקרים טוענים שלמרות שישנן עדויות לממצאים כאלה, ג’ורנאלים רפואיים ומחקריים ממשיכים לפרסם מידע ותוצאות ללא דרישה מהחברות המממנות להציג מה היה תפקידן בבניית המחקר, ביצועו ופרסומו.

החוקרים ניתחו 48 דיווחים שנעשו על מחקרים וסקירות מסוגים שונים, שהשוו בין מחקרים מקבילים (של תרופות או מכשירים) שנעשו במימון של חברות תרופות, למחקרים שקיבלו מימון ממקורות אחרים. הם טוענים שניתוח הנתונים שעשו מראה כי מחקרים שנעשו במימון חברות התרופות נטו להיות יותר לטובת הטיפול שהציעה החברה המממנת, מאשר מחקרים שמומנו באמצעות מקורות אחרים והם מציעים כי יש לפרסם פרוטוקול מלא לדיווח על מקורות המימון, כדי למנוע מקרים של תוצאות “טובות מדי” , שנכנסות להנחיות והמלצות טיפול ללא בקרה מספקת על השפעה אפשרית של מקור המימון על התוצאות.


הערת מערכת : ייתכן שיש מקום להוסיף בקביעת חוזק ההמלצות בהנחיות (1A וכד?) גם פרמטר של התייחסות למקורות המימון של המחקרים שעליהן מבוססות ההמלצות.  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה