גנטיקה

ההשפעה של רמות וויטמין D על תוצאות הפריה חוץ גופית (Hum Reprod)

מתוצאות מחקר חדש עולה קשר בין חסר וויטמין D ובין שיעור הריונות נמוך יותר, כאשר ייתכן והדבר נובע משיעורי הצלחה נמוכים יותר של הפריה חוץ-גופית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי וויטמין D משחק תפקיד חשוב ביכולת ההפריה. לאחרונה, מספר חוקרים הדגימו שיעור גבוה יותר של הריונות בעקבות הפריה חוץ גופית בנשים שטופלו בוויטמין D. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לתקף את ממצאים אלו ולבחון לעומק את תפקיד וויטמין D בהפריה של קבוצת נשים מגוונת.

מהתוצאות עולה כי הקשר בין רמות וויטמין D ובין שיעור ההריונות היה שונה בין אוכלוסיות שונות. בקרב לבנים לא-היספאנים, שיעור ההריונות ירד עם רמות נמוכות יותר ויותר של וויטמין D, בעוד שבאסיאתים, זוהתה מגמה הפוכה. לאחר תקנון לגיל ומספר ואיכות העוברים שהועברו בלבנים לא-היספאנים, הסיכוי להריון היה גבוה פי ארבע באלו בהם מולאו מאגרי וויטמין D, בהשוואה לנשים עם חסר של הוויטמין. שיעור לידות-חי עלה בקנה אחד עם שיעור ההריונות.

החוקרים לא זיהו קשר בין רמות וויטמין D ובין מדדי גירוי שחלתי או סמנים לאיכות העוברים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מעידים על קשר בין חסר וויטמין D ובין שיעור הריונות נמוך יותר בלבנים לא-היספאנים, אך לא באסיאתים, ככל הנראה בשל שיעורי הצלחה נמוכים יותר של הפריה חוץ גופית. לא זוהתה קורלציה בין חסר וויטמין D ובין מדדי גירוי שחלתי או סמנים לאיכות העוברים, עדות לכך שההשפעה מתווכת דרך רירית הרחם.

Hum Reprod. 2012;27(11):3321-3327

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה