גנטיקה

מה בין מצוקה פסיכולוגית ומצב סוציו-אקונומי ובין שיעורי התמותה מכל סיבה? (Arch Intern Med)

בכתב העת Archives of Internal Medicine מתפרסמות תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ההשפעה המזיקה של מצוקה פסיכולוגית על שיעורי התמותה גדולה עוד יותר בנוכחות מצב סוציו-אקונומי נמוך. באנשים במצב סוציו-אקונומי גבוה יותר שיעורי התמותה נמוכים יותר, גם בנוכחות מצוקה פסיכולוגית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מצוקה פסיכולוגית ומצב סוציו-אקונומי נמוך הינם גורמי סיכון ידועים לתמותה. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון אם מצב סוציו-אקונומי נמוך מגביר את ההשפעה של מצוקה פסיכולוגית על שיעורי התמותה מכל סיבה.

מדגם המחקר כלל כ-66,000 משתתפים מ-Health Survey for England, שהיו בגילאי 35 ומעלה, ללא מחלות ממאירות או מחלות לב וכלי דם בתחילת המחקר, שהתגוררו בבתי פרטיים באנגליה בין השנים 1994-2004. מצוקה פסיכולוגית נבחנה על-פי שאלון General Health Questionnaire ומצב סוציו-אקונומי סווג לפי הרמה התעסוקתית.

שיעורי התמותה עמדו על 14.49 מקרים ל-1000 שנות-אדם. לאחר תקנון לגיל ומין, זוהה קשר בין מצוקה פסיכולוגית ומצב סוציו-אקונומי נמוך ובין עליה בשיעורי התמותה. מניתוח הנתונים עלה כי הקשר בין מצוקה פסיכולוגית ותמותה היה שונה עם המצב הסוציו-אקונומי (p<0.001), עם הקשר הבולט ביותר בקטגוריות מצב סוציו-אקונומי הנמוכות ביותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ההשפעה המזיקה של מצוקה פסיכולוגית על שיעורי התמותה גדולה עוד יותר בנוכחות מצב סוציו-אקונומי ירוד.

Arch Intern Med. 2012;():1-6

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה