גנטיקה

ההשפעה של חום ממושך במהלך ההיריון על הסיכון לאוטיזם (Pediatrics)

חום הנמשך למעלה משבוע עשוי להביא לעליה בסיכון לאוטיזם ביילודים, כך עולה מתוצאות מחקר מבוסס-אוכלוסיה, שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

החוקרים מדנמרק מצאו כי ילדים לאימהות שפיתחו חום שנמשך למעלה משבוע לפני שבוע 32 היריון היו בסיכון גבוה פי שלוש לאבחנה של אוטיזם. בנוסף, במקרים בהם האם דיווחה על זיהום בשפעת במהלך ההיריון נרשמה עליה של כפי שתיים בסיכון לאוטיזם. מנגד, לא נמצא קשר בין זיהום בשפעת ובין אבחנה של הפרעות מהספקטרום של אוטיזם (ASD או Autism Spectrum Disorder).

עוד נראה כי חלה עליה קטנה בסיכון ל-ASD ואוטיזם ביילודים בקרב ילדים לאימהות שנטלו תכשירים אנטיביוטיים מסוימים במהלך ההיריון, אם כי ממצא זה עשוי להיות תוצא אקראי בלבד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחוץ לארצות הברית, המונח אוטיזם ביילודים (Infantile Autism) מקביל להפרעות מהספקטרום של אוטיזם (ASD). במחקר הנוכחי, הם הבחינו בין אוטיזם ביילודים ובין הפרעות מהספקטרום של אוטיזם.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-96,000 ילידם ממדגם DNBC (Danish National Birth Cohort). החוקרים אספו נתונים באמצעות שיחות טלפון עם האימהות בגיל היריון ממוצע של 17-32 שבועות ושוב שישה חודשים לאחר הלידה.

976 ילדים אובחנו עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם (1%); 342 יילודים אובחנו עם אוטיזם (0.4%).

לאחר זיהום אימהי בשפעת, יחס הסיכון לאוטיזם ביילודים עמד על 2.3. לאחר אירוע חום ממושך, יחס הסיכון עמד על 3.2. כמו כן, חלה עליה קטנה בסיכון ל-ASD ואוטיזם ביילודים לאחר נטילת טיפול במקרולידים וסולפונמידים בכל שלב במהלך ההיריון, כך גם היה עם נטילת פניצילין במהלך הטרימסטר השני והשלישי.

החוקרים לא מצאו כל קשר בין ASD ובין זיהומים קלים באם, דוגמת זיהום נשימתי, זיהום בדרכי השתן או זיהום באיברי המין. עם זאת, נראה כי זיהום בשפעת ואירועים של חום ממושך, כמו גם הטיפול באנטיביוטיות מסוימות במהלך ההיריון עשויים להוות גורמי סיכון חלשים להתפתחות הפרעות מהספקטרום של אוטיזם ואוטיזם ביילודים.

Pediatrics. Published online November 12, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה