גנטיקה

הפחתת שיעורי התמותה עם תשלום לפי ביצוע לבתי חולים באנגליה (N Engl J Med)

ברחבי העולם מקומות רבים מאמצים את תוכניות תשלום לפי ביצוע (Pay for Performance), למרות שאין עדויות רבות התומכות בטענות כי גישה זו מביאה לשיפור הטיפול בחולים. ממחקר חדש שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine עולה כי יישום תוכניות אלו באנגליה לווה בירידה בשיעורי התמותה.

בשנת 2008, תוכנית Advancing Quality, שהתבססה על Hospital Quality Incentive Demonstration בארצות הברית, הוכנסה לכלל בתי החולים של ה-NHS בצפון-מערב אנגליה (אוכלוסיה המונה כ-6.8 מיליון אנשים).

החוקרים בדו”ח ניתחו את שיעורי התמותה בבתי חולים לאחר שלושים ימים, בקרב קרוב ל-135,000 חולים שאושפזו בשל דלקת ריאות, אי-ספיקת לב, או אוטם לבבי חד, ל-24 בתי חולים שנכללו בתכנית. הם בחנו את שיעורי התמותה 18 חודשים לפני ו-18 חודשים לאחר יישום התכנית.

החוקרים מדווחים כי חלה ירידה בשיעורי התמותה האבסולוטיים, המתוקנים לסיכון, במצבים שנכללו בתכנית תשלום-לפי-ביצוע, עם ירידה אבסולוטית של 1.3% (p=0.006) וירידה יחסית של 6% (מקבילה למניעת 890 מקרי תמותה במהלך 18 חודשים).

הירידה הגדולה ביותר שתועדה עם דלקת ריאות, הייתה מובהקת סטטיסטית (1.9%, p<0.001), עם ירידה שאינה מובהקת סטטיסטית בשיעור האוטמים הלבביים החדים (0.6%, P=0.23) ואי-ספיקת לב (0.6%, p=0.30).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הכנסת תוכניות תשלום-לפי-ביצוע לבתי חולים של ה-NHS באזור אחד באנגליה לוותה בירידה בשיעורי התמותה. בהשוואה לתוכנית דומה בארצות הברית, התכנית בבריטניה כללה בונוסים גדולים יותר והשקעה גדולה יותר מצד בתי החולים בפעילויות לשיפור האיכות. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה להבין כיצד תוכניות אלו משפיעות על הטיפול בחולים.

N Engl J Med 2012; 367: 1821-1828,

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה