גנטיקה

שיתוף נתונים אלקטרוני משפר את הטיפול הרפואי

רוב רובם של הרופאים מאמינים כי הגדלת תחלופת המידע הרפואי האלקטרוני תשפיע לטובה על איכות הטיפול הרפואי, כך לפי תוצאות סקר חדש מטעם ה-American College of Physicians.

המשיבים לסקר מאמינים כי שימוש נרחב יותר בטכנולוגיות מידע רפואי יביא לשיפור איכות הטיפול בחולים, וישפיע לטובה על תיאום הטיפול, תוך מענה על הסטנדרטים של מודלים חדשים לטיפול והקפדה על מערכות דיווח צד-שלישי ותכניות תמריצים.

תחלופת המידע הרפואי הינה מרכיב חשוב בהצלחה של המודלים החדשים לשיפור הטיפול. ב-ACP מסכימים עם 78% מהמשיבים לסקר המאמינים כי תחלופת המידע הרפואי תשפיע לטובה על יכולת הרופאים לענות על הצרכים של המודלים החדשים הללו לטיפול.

הסקר פותח ונערך ע”י ה-Bipartisan Policy Center ו-Doctors Helping Doctors Transform Health Care, ותואר כמאמץ משולב מצד רופאים, המיועד בעיקר לרופאים, לתמיכה בהעברת מידע אודות הטיפול הרפואי דרך טכנולוגיות מתאימות.

האיגודים חילקו את השאלונים באמצעות מגוון עלוני חדשות של האיגודים ורשימות משתתפים. בסופו של דבר, הסקרים נשלחו לכ-45,000 משתתפים אפשריים והוחזרו 725 סקרים מלאים. 198 סקרים לא נכללו מאחת משלוש סיבות: הסקר לא היה מלא לחלוטין, המשיבים לא היו רופאים, או שהמשיבים לא התגוררו בארצות הברית.

יתר 527 המשיבים היו ברובם רופאי משפחה, שעברו במרפאות שכללו 10 רופאים, או פחות. 75% מהמשיבים משתמשים במערכות אלקטרוניות, זאת בהשוואה ל-55% מכלל הקהילה הרפואית.

מהתוצאות עולה כי רופאים מאמינים כי לגישה לרשומות רפואיות ובדיקות מעבדה והדמיה רלבנטיות שיבות רבה במהלך מעברים בין טיפולים. בנוסף, למעלה ממחצית מהמשיבים העדיפו כי המידע החיוני יידחף אליהם, עם אפשרות לאסוף נתונים נוספים דרך שאילתות מכוונות. כאשר ניתן להם מידע חיוני, רופאים העדיפו את האפשרות של בחירה פרטנית של נתונים שישולב במערכת המידע האלקטרונית.

כמו כן, הם נתנו דגש ללוחות הזמנים של העברת המידע, כאשר מרבית הרופאים סברו כי מתן המידע תוך 24 שעות הינה מסגרת זמן סבירה לתחלופת המידע כאשר חולים נדרשים למעקב או מטופלים בשל בעיה דחופה.

למרות תמיכה נרחבת מצד הרופאים, מערכות לתחלופה נרחבת של מידע אלקטרוני עדיין מצויות בשלבי פיתוח.

המגבלות העיקרית שזוהו ע”י למעלה מ-70% מהמשיבים כללו העדר תשתיות מתאימות, כמו גם העלות הכרוכה בהקמת ותחזוקת תשתיות אלו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה