גנטיקה

השוואה בין Afatinib ובין טיפול כימותרפי בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (מתוך הכנס השנתי ה-15 מטעם ה-CSCO)

במחקר הגדול ביותר להערכת חולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (Nonsmall Cell Lung Cancer) חיובי למוטאציות EGFR, עלה כי הטיפול התרופתי ב-Afatinib עדיף משמעותית על טיפול כימותרפי סטנדרטי.

התוצאות ממחקר בשלב III, המוכר בשם LUX-Lung 3, נידונו בכנס השנתי ה-15 מטעם ה-CSCO (Chinese Society of Clinical Oncology), לאחר שתוצאות המחקר הוצגו לראשונה בכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology.

Afatinib הינו מעכב בלתי-הפיך של משפחת קולטני ErbB, ותואר כדור חדש של מעכבי טירוזין קינאז. הטיפול שמר על פעילותו כנגד מוטאציות EGFR שפיתחו עמידות לשתי תרופות המשמשות כיום לטיפול במצבים אלו Erlotinib (טרסיבה) ו-Geftinib (אירסה).

מחקר LUX-Lung 3 כלל 345 חולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC בשלב III, חיובי ל-EGFR, שלא טופלו בעבר בכימותרפיה. מרבית המשתתפים במחקר (71%) היו אסייאתים. החולים חולקו באקראי ביחס 2:1 לטיפול ב- Afatinib במינון 40 מ”ג ביום, או לטיפול כימותרפי סטנדרטי ב-Cisplatin ו-Pemetrexed, שניתנו דרך הוריד כל 21 ימים, למשך עד שישה מחזורים.

תוצא הסיום העיקרי חציון הישרדות ללא-התקדמות היה ארוך יותר משמעותית עם Afatinib, בהשוואה לטיפול כימותרפי (11.1 חודשים לעומת 6.9 חודשים, יחס סיכון של 0.58, p=0.004).

ההבדל היה אף גדול יותר בתת הקבוצה הגדולה של חולים עם שתי מוטאציות EGFR הנפוצות ביותר (Del19 ו-L858R). בתת-קבוצה זו, חציון ההישרדות ללא-התקדמות היה 13.6 חודשים עם Afatinib ו-6.9 חודשים עם טיפול כימותרפי (יחס סיכון של 0.47, p<0.0001).

טיפול ב- Afatinib הביא לשיפור משמעותי בשיעורי התגובה ולאיזון המחלה, בהשוואה לטיפול כימותרפי.

החוקרים מציינים כי ממצאי המחקר דומים לתוצאות טיפולים מכוונים אחרים באוכלוסיה זו. הם מדווחים כי תופעות הלוואי הנפוצות ביותר עם Afatinib כללו שלשולים (95% מהחולים), פריחה (62%) ודלקת סביב הציפורניים (57%); עם טיפול כימותרפי, תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו בחילות (66%), ירידה בתאבון (53%) והקאות (42%).

Chinese Society of Clinical Oncology (CSCO) 15th Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה