גנטיקה

השינוי באופי הפרסומות של תרופות מרשם ההופכות זמינות למכירה ללא מרשם רופא (JAMA)

כאשר תרופות שנמכרו עם מרשם רופא הופכות זמינות למכירה ללא מרשם, המפרסמים מדגישים את היתרונות של הטיפול התרופתי וממעיטים בערך הסיכונים, כך לפי תוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Medical Association.

החוקרים התמקדו בפרסומות לארבע תרופות שעשו את המעבר ממכירה עם מרשם רופא לכאלו שנמכרו ללא מרשם רופא ומצאו כי רק 11% מהפרסומות ציינו תופעות לוואי לאחר שהתרופות הפכו זמינות ללא צורך במרשם רופא, זאת בהשוואה ל-70% מהפרסומות טרם השינוי. במקרים רבים, המידע אודות הסיכונים פשוט נעלם מהפרסומות לאחר שהתרופות הפכו זמינות למכירה ללא מרשם רופא.

החוקרים התמקדו במדגם של 133 פרסומות בטלוויזיה ובעלונים מהיצרן לצרכן ליפול ב-Claritin (Loratidine), Zyrtec (Ceftirizine), Xenical (Orlistat) ו-Prilosec (Omeprazole).

מנהל התרופות והמזון האמריקאי מפקח על הפרסומות של תרופת הנמכרות עם מרשם רופא ודורש מהם להציג באופן מאוזן את הסיכונים והיתרונות. עם זאת, פרסומות לתרופות הנמכרות ללא מרשם רופא מצויות תחת בקרה של ה-Federal Trade Commission , שאינה מציגה דרישה דומה.

החוקרים מצאו עוד כי השמות הגנריים של התרופות נותרו לעיתים קרובות מחוץ לפרסומות לתרופות הנמכרות ללא מרשם רופא. השם הגנרי הינו כלי מאוד משמעותי לחולה כצרכן, מאחר שמסייע באיסוף מידע מדעי אודות התרופה ממקורות שונים.

JAMA 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה