גנטיקה

אגוזי מלך משפרים את איכות תאי הזרע בגברים (Biol Reprod.)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Biology of Reproduction עולה כי להוספת אגוזי מלך במינון 75 גרם ביום לדיאטה מערבית אופיינית, השפעה חיובית על החיוניות, המורפולוגיה והתנועתיות של תאי זרע בגברים בריאים.

החוקרים כותבים כי למרות הקשר בין מזון ופוריות לאורך ההיסטוריה, חסרות עדויות להשפעות של דיאטה על הפוריות. זוהו הרגלי תזונה בריאים וחומרי תזונה חיוניים. חסרות עדויות בעיקר בגברים הצורכים באופן שגרתי דיאטה מערבית, החסרה בחומרי תזונה אופטימאליים (חומצות שומן רב-בלתי רוויות) לתאי זרע בריאים ופוריות.

החוקרים גייסו למחקר 120 גברים בריאים, בגילאי 21-35 שנים, שהקפידו על דיאטה מערבית, שלושה מהם השתתפו רק במחקר פיילוט. לאחר הקצאה אקראית של 117 המשתתפים האחרים לקבוצת ביקורת (ללא תוספי תזונה, 58 משתתפים) וקבוצת צריכת אגוזי מלך (59 משתתפים) למשך 12 שבועות, החוקרים מצאו שיפור משמעותי בחיוניות, תנועתיות והמורפולוגיה של תאי הזרע עם צריכת אגוזי מלך, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

החוקרים לא כללו במחקר משתתפים עם אלרגיות למזון, היסטוריה של הפרעות פוריות או כריתת צינור זרע. כמו כן, במחקר לא נכללו מעשנים בהווה או אלו שנטלו נוגדי-חמצון או תרופות לטיפול במחלות כרוניות.

השכיחות של דיזומיה של כרומוזומי מין ותאי זרע חסרי כרומוזומי מין הייתה נמוכה משמעותית בקבוצת ההתערבות לאחר 12 שבועות טיפול בתוספים. החוקרים זיהו קשר הפוך בין רמות חומצה אלפא-לינולנית ובין שיעור תאי הזרע החסרים כרומוזומי מין.

לא זוהו הבדלים במאפיינים הבסיסיים בין קבוצת הביקורת וקבוצת ההתערבות, למעט רמות FSH בקבוצת ההתערבות (p=0.04). מגבלות המחקר כללו את העובדה שאיסוף דגימות הדם נעשה רק במהלך שעות היום, כך שלא ניתן היה להעריך את ההשפעות של שונות יומית ברמות הורמוני מין.

החוקרים מציינים כי ממצאי המחקר אינם יכולים להבהיר אם ההשפעות שזוהו במבוגרים בריאים ישימות גם לאלו עם בעיות פוריות.

Biol Reprod. Published online August 15, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה