גנטיקה

טיפול בתרופות אנטי-אפילפטיות מעלה את הסיכון למומים מולדים גם בהיריון שני (Epilepsia)

ממחקר חדש עולה כי בנשים המטופלות בתרופות אנטי-אפילפטיות, לאחר לידה של ילד קודם עם מומים מולדים, קיים סיכון מוגבר ללידת ילדים נוספים עם מומים מולדים בהיריון השני, במידה ונותרות תחת אותו טיפול אנטי-אפילפטי, בעיקר כאשר מדובר ב-Valproate.

החוקרים כותבים כי מהנתונים עולה כי לאחר שאישה ילדה תינוק עם מום מולד, עליה להפסיק את נטילת אותה תרופה בהיריון הבא. הנקודה חשובה במיוחד עם טיפול ב-Valproate, אך נראה כי תקפה גם לתרופות אחרות.

החוקרים התבססו על נתוני מאגר Australian Register of Antiepileptic Drugs in Pregnancy במטרה להעריך את הסיכון לטרטוגניות בהריונות הבאים של נשים שהמשיכו בנטילת הטיפול התרופתי לאחר מום עוברי בהיריון קודם.

מבין 1,243 נשים עם נתונים זמינים, 228 נשים הרו בפעם השנייה. הנשים סווגו לשלוש קבוצות: אלו שנטלו תרופות אנטי-אפילפטיות בטרימסטר הראשון להיריון, אלו שנטלו תרופות אנטי-אפילפטיות, פרט ל-Valproateף ואלו שנטלו Valproate בלבד או בשילוב עם תרופות אנטי-אפילפטיות אחרות.

מהתוצאות עולה כי הסיכון למומים עובריים היה גבוה פי שלוש בהריון בו נחשפו הנשים ל-Valproate (13.1%) בהשוואה להריונות בהן נחשפו לתרופות אנטי-אפילפטיות אחרות (4.4%). בקרב נשים שנטלו את אותו טיפול אנטי-אפילפטי בשני ההריונות, הסיכון למומים עובריים היה גבוה יותר משמעותית בהיריון השני בנשים שילדו תינוק עם מום מולד בהיריון הראשון (יחס סיכויים של 17.6, 35.7% לעומת 3.1%).

באשר ל-Valproate באופן ספציפי, הסיכון היה מוגבר משמעותית עם יחס סיכויים של 17.8 (57.1% לעומת 7.0%). הסיכון היה גבוה יותר גם בנשים שנטלו תרופות אנטי-אפילפטיות אחרות (יחס סיכויים של 8.33, 14.3% לעומת 1.96%), אך העליה לא הייתה מובהקת סטטיסטית.

תרופות אנטי-אפילפטיות נדרשות בכדי למנוע פרכוסים בנשים עם אפילפסיה, ונראה כי המינון הנמוך ביותר האפשרי הינו המינון הבטוח ביותר, בעיקר בכל הנוגע למומים מולדים.

Epilepsia 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה