גנטיקה

היפראוריצמיה במבוגרים צעירים והסיכון לתנגודת לאינסולין וסוכרת (Am J Epidemiol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Epidemiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי היפראוריצמיה במבוגרים בשנות העשרים לחייהם הינה סמן בלתי-תלוי לניבוי סוכרת וקדם-סוכרת בתוך 15 שנים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את משמעות היפראוריצמיה כסמן לסוכרת וקדם-סוכרת (הפרעה ברמות סוכר בצום) ותנגודת לאינסולין במבוגרים צעירים.

החוקרים ערכו ניתוח סטטיסטי ובחנו את הנתונים שנאספו במהלך 15 שנות מעקב אודות כ-5,000 משתתפים בארבע ערים בארצות הברית, שהיו בגילאי 18-30 שנים ולא סבלו מסוכרת בתחילת המחקר.

בתחילת המחקר, בשנת 1986, ב-88% מהמשתתפים מדדי מסת הגוף עמדו על פחות מ-30. במהלך תקופת המעקב (עד שנת 2001), שיעורי ההיארעות של סוכרת וקדם-סוכרת _עמידות לאינסולין והפרעה ברמות הסוכר בצום) היו גבוהים יותר באלו עם ריכוז גבוה יותר של חומצה אורית בדם.

מניתוח רב-משתנים, תוך תקנון לגיל, מין, מוצא, מדד מסת גוף, היסטוריה משפחתית של סוכרת, לחץ דם דיאסטולי, רמות כולסטרול, עישון וצריכת אלכוהול, יחס הסיכון לסוכרת, עמידות לאינסולין ומצב קדם-סוכרתי באלו עם היפראוריצמיה (רמות חומצה אורית של מעל 7 מ”ג לד”ל, בהשוואה לרמות של 7.0 מ”ג לד”ל ומטה) עמד על 1.87, 1.36 ו-1.25, בהתאמה. ממצאים אלו היו עקביים בכל תתי הקבוצות שנבחנו.

לסיכום, מהנתונים עולה כי היפראוריצמיה במבוגרים צעירים מנבאת התפתחות סוכרת או מצב קדם-סוכרתי בתוך 15 שנים.

Am J Epidemiol. 2012;176(2):108-116

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה