גנטיקה

רמת עלויות הפרוצדורות בבתי החולים בישראל נמוכה ב-17% מאשר מהממוצע של ה-OECD (דובר משה”ב)

משרד הבריאות פירסם היום הודעה לפיה סקר שנערך ע”י ה-OCED על רמות מחירי בתי חולים מצא שבישראל רמת המחירים נמוכה יותר מאשר הממוצע של מדינות ה-OECD .

להלן ההודעה:

ארגון ה-OECD  עורך בימים אלו פרוייקט אשר מטרתו לזהות את הפערים ברמות המחירים של בתי החולים במדינות החברות בארגון, וזאת על מנת להסביר בצורה טובה יותר את הפערים בהוצאה על בריאות בין המדינות השונות.

במסגרת המחקר אסף ארגון ה-OECD  מחירים של 32 פרוצדורות שונות ממרבית מדינות הארגון ובחן את רמת המחירים היחסית בין המדינות השונות. תוצאות ראשונות של המחקר מראות כי רמת המחירים בבתי החולים בישראל הינה נמוכה ב-17% מאשר הממוצע של מדינות ה-OECD . התרשים המצורף מראה את מקומה של ישראל ביחס למדינות הארגון.

מקור: מחקר פיילוט של ה-OECD

מחקר זה מאפשר ליצור מדד של שווי כח הקנייה מותאם למחירי מערכות הבריאות. בעוד שמחירי בתי החולים בישראל הינם נמוכים מאשר מממוצע מדינות ה-OECD , מדד שווי כח הקנייה אשר בוחן את רמות המחירים הכלליות בישראל, הינו מעל ממוצע מדינות ה-OECD .

במסגרת הפרוייקט בחן ה-OECD  את ההשפעה של רמות המחירים בבריאות על ההוצאה לבריאות במונחים של שווי כח הקנייה. בחינה של הנתונים לגבי ישראל מראה כי למרות רמת המחירים היחסית נמוכה, עדיין ההוצאה הלאומית לבריאות לנפש הינה נמוכה משמעותית ממרבית מדינות הארגון.

בתגובה לממצאי המחקר ציין פרופ’ רוני גמזו, מנכ”ל המשרד כי: “רמות המחירים של בתי החולים בישראל מעידים על היעילות של מערכת הבריאות. דבר זה מעיד על חוזקתה של המערכת הציבורית בישראל, אשר מצליחה בהוצאה יחסית נמוכה להיות בין המדינות המובילות ב-OECD  במצב הבריאות של האוכלוסייה. איני מאמין כי נוכל להמשיך ולהתייעל ברמות המחירים, הדגש כעת צריך להיות על המשך המגמה של מעבר לתשלום באמצעות שיטת ה-DRG , בישראל השימוש ב-DRG  הינו נמוך ביחס לעולם המערבי. אני מאמין כי באמצעות המשך המגמה של מעבר ל-DRG  נמשיך לשפר את יעילותה של מערכת הבריאות בישראל.”

מקור: דוברות משה”ב

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה