גנטיקה

עמותת ”פרס לחיים” משיקה פרס – שינבא את עתידם של חולי א.ל.ס.

הפרס, בשיתוף עם חברות וגופים מובילים כמו IBM ומטרתו, למצוא סמנים שיאפשרו ניבוי מדויק של התקדמות המחלה.

הניבוי הטוב ביותר יזכה בפרס של 25 אלף דולר

הגשת המועמדות לפרס תסתיים ב-15 באוקטובר 2012

עמותת “פרס לחיים” משיקה פרס חדש וייחודי – פרס ניבוי הא.ל.ס ע”ש פיל בואן. על מנת לזכות, המשתתפים יצטרכו לייצר אלגוריתם שינבא את התקדמות המחלה טוב יותר מכפי שאלגוריתם סטנדרטי יכול לנבא. הניבוי הטוב ביותר יזכה בפרס של 25 אלף דולר.

א.ל.ס היא מחלת ניוון שרירים קטלנית בה החולים נאבקים באובדן מתמיד של יכולת התנועה שלהם, בלי פגיעה ביכולות הקוגניטיביות שלהם, עד מותם. אין תרופה לא.ל.ס. ואורך החיים הממוצע של חולה הוא שנתיים עד חמש שנים, וכרגע אין כל דרך לנבא באיזו מהירות המחלה תתקדם. ישנם חולים, כמו המדען המפורסם סטיבן הוקינג, שזוכים לחיות שנים ארוכות, בעוד שאחרים, כמו לו גאריג, מתים תוך פחות משנתיים. בנוסף, על מנת לפתח טיפול אפקטיבי נדרשת יכולת לנבא את משך החיים של חולים. לכן, פריצת דרך בהבנת התקדמות המחלה היא קריטית.

פרס ניבוי הא.ל.ס. הוא פרס חישובי והפותרים יצטרכו לפתח אלגוריתם המנבא את התקדמות המחלה. במהלך ההתמודדות על הפרס, המשתתפים יוכלו לבדוק את איכות האלגוריתם שלהם על סט של נתונים שישמרו למטרה זו במיוחד, ותוצאות הבדיקה יפורסמו באתר הפרס. הגשת המועמדות לפרס תסתיים ב-15 באוקטובר 2012 והאלגוריתמים של המשתתפים יבדקו על סט נתונים אחר. האלגוריתם הטוב ביותר יזכה את בעליו ב-25 אלף דולר. מידע נוסף, והנתונים עצמם, מופיעים באתר הפרס (לחצו כאן)

הפרס מבוסס על נתונים מתוך מסד הנתונים PRO-ACT,  אותו בנתה העמותה ואשר יהיה פתוח לציבור הרחב בסוף 2012, לאחר הענקת הפרס (וזאת על מנת לא להטות את תוצאות הניבוי של המשתתפים המתחרים על הפרס). מסד הנתונים מכיל מידע שנאסף במסגרת מחקרים קליניים מלמעלה מ-7,500 חולי א.ל.ס.

הפרס נעשה בשיתוף פעולה עם  פרוייקט “DREAM” של חברת IBM, עם אתר הפרסים והאתגרים innoCentive (www.InnoCentive.org) ובחסותם של העיתון המדעי המוביל “נייצ’ר” והמגאזינים “מדע פופולרי” ו”האקונומיסט”.

“הפותרים הם סטטיסטיקאים ואנשי מדעי המחשב, שלעיתים רחוקות זוכים לאפשרות להביא לשינוי ממשי בחיים של חולים במחלה סופנית”, מסרה מנהלת תחום המחקר בפרס לחיים, ד”ר נטע זך. “אבל אנחנו מאמינים שמסדות נתונים של מידע קליני הם הבטחה גדולה לפיתוח תרופות עתידניות ואנחנו רוצים שחולי א.ל.ס., שזמנם קצוב, יהנו ממנה כמה שיותר מהר”.

“אנו מתרגשים ממסד הנתונים PRO-ACT עליו מבוסס פרס זה”, הוסיפה זך, “ומודים מקרב לב לחברות התרופות שתרמו לנו נתונים, ובהן טבע, נובארטיס, רג’נרון וסאנופי. אנחנו מקווים שפריצת הדרך בניבוי התקדמות המחלה היא רק  אחת מיני רבות שמסד הנתונים הזה יאפשר”.

אודות פרס לחיים

פרס לחיים היא עמותה ללא מטרות רווח שמטרתה להאיץ את פיתוח טיפולים ותרופות לא.ל.ס. (ניוון שרירים, ידועה גם כמחלת לו גאריג), על ידי שימוש בתמריצים שיוענקו לאנשים חדשים ולרעיונות חדשניים. פרס לחיים מאמינה שפתרונות לכמה מהאתגרים הגדולים ביותר במחקר הא.ל.ס. ידרשו חשיבה מחוץ לקופסא וכמה מהתגליות החיוניות ביותר יבואו ממקומות בלתי צפויים. פרס חיים הוקמה ב2007 ע”י אביחי קרמר שאובחן כחולה א.ל.ס. בגיל 29 והיא מעודדת ותומכת בפתרונות יצירתיים שיובילו לתוצאות של ממש במצב חולי הא.ל.ס. למידע נוסף, פנו לאתר העמותה: prize4life.co.il .

לפרטים נוספים:

נטע זך, מנהלת תחום מחקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה