גנטיקה

משרד הבריאות מפרסם דו”ח מסכם של היח’ הארצית למניעת זיהומים לשנת 2011: עומס קשה של CRE על בתי החולים

משרד הבריאות מפרסם ההודעה הבאה לרגל דו”ח מסכם של היחידה הארצית למניעת זיהומים:

להלן העתק של סיכום הנתונים השנתי של היחידה הארצית למניעת זיהומים לשנת 2011. הסיכום משקף פעילות מתמשכת ומקצועית של היחידה.  סיכומים חודשיים ושנתיים נשלחים ע”י היחידה מזה חמש שנים למנהלי בתי החולים הכלליים, הנהלת שירותי בריאות כללית והנהלת משרד הבריאות.

הדוח המצ”ב מסכם היארעות של 10 חיידקי התראה בבתי החולים הכלליים בכלל רחבי הארץ.  לגבי 9 מהם, אין הפרדה בין זיהומים שנרכשו בתוך בית החולים לבין אלו שבגללם החולה הגיע לאשפוז.  דוח זה מיועד לצורך בחינת מגמות ובדיקת שיפור.  הוא אינו מיועד לדרג את בתי החולים ואין ביכולתו לשמש כלי להערכת הסיכון לחולה הבודד להיפגע מזיהום נרכש במהלך האשפוז, וזאת מפני שלגבי מרבית החיידקים המוצגים בדוח אין הפרדה בין זיהומים נרכשים במהלך האשפוז לאלה שנרכשו טרם האשפוז, וכן אין הדוח משקלל עבור הבדלים בין אוכלוסיות החולים המגיעים לבתי החולים, סוגי הפעילויות השונים והמחלקות השונות בהן נמדדים זיהומים אלה.  כמו-כן, השוואה בין בתי חולים ובין אזורים שונים עלולה להביא לפרשנות מוטעית בגלל הבדלים ברמה ההתחלתית של שיעורי זיהומים, אמצעי ההתערבות, תמהיל החולים ואופי בית החולים.

השוואה אמינה היא שינוי באותו מוסד או באותו אזור לאורך זמן.  בחיפה נצפתה ירידה בזיהומי CRE בשנים האחרונות תוך עלייה בגילוי נשאים בתרביות יזומות שנלקחו במסגרת פעילות נמרצת בתחום מניעת ההדבקה, כפי שהונחו בתי החולים בחיפה ע”י המשרד.

דוח זה מעיד על עומס קשה על מערכת הבריאות של זיהומים הנגרמים ע”י חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה.  הוא מצביע על מגמת שיפור מתמשכת בהתמודדות עם חיידקי ה-CRE כתוצאה מהתערבות מתוכננת ומתמשכת של משרד הבריאות, בה נוטלת חלק כל מערכת הבריאות.

המשרד, במסגרת פעילות היחידה הארצית למניעת זיהומים, מתכוון להמשיך בפעילות פרטנית מול בתי החולים ע”מ להתמודד עם האתגרים הניצבים מול מערכת הבריאות בתחום זה.

לדו”ח המלא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה