גנטיקה

הערכת תוצאות הטיפול ב-Dabrafenib בחולים עם מלנומה ממארת (Lancet)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Lancet והוצגו במסגרת הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology (ASCO) עולה כי התכשיר הניסיוני לעיכוב BRAF, Dabrafenib, הביא לשיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות בחולים עם מלנומה גרורתית, בהשוואה לטיפול כימותרפי.

במחקר החדש שכלל 250 חולים, ומוכר בשם BREAK-3, חציון שיעורי ההישרדות ללא התקדמות עמד על 5.1 חודשים עם Dabrafenib, בהשוואה ל-2.7 חודשים עם Dacarbazine.

Dabrafenib, שניתן במינון של 150 מ”ג, פעמיים ביום, הפחית את הסיכון להתקדמות המחלה בשיעור של 70%, בהשוואה ל-Dacarbazine במינון 1000 מ”ג למ”ר, כל שלושה שבועות. ההבדל בסיכון להתקדמות המחלה היה מובהק סטטיסטית (יחס סיכון של 0.30, p<0.0001).

ממצאי המחקר הובילו לשאלה האם Dabrafenib יעיל יותר מVemurafenib- המכוון כנגד BRAF? Vemurafenib מאושר ע”י ה-FDA (Food and Drug Administration) וה-EMA (European Medicines Agency) ומהווה כיום את הטיפול הסטנדרטי בחולים עם מלנומה גרורתית ומוטאציות BRAF.

במחקר הנוכחי, תופעות לוואי עקב הטיפול התרופתי (בדרגה 2 ומעלה)  תוארו ב-53% מהחולים שטופלו ב- Dabrafenib וב-44% מבין 59 החולים שטופלו ב-Dacarbazine. תופעות הלוואי הנפוצות עם Dabrafenib כללו רעילות עורית, חום, עייפות, ארתרלגיה וכאבי ראש. תופעות לוואי בדרגה 3-4 לא היו נפוצות, הן בקרב המטופלים ב- Dabrafenib והן בקרב המטופלים בכימותרפיה.

Lancet. Published online June 25, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה