גנטיקה

החשיבות של טיפול מוקדם בילדים עם תת-פריקה של העדשה (מתוך הכנס השנתי ה-38 מטעם ה-American Association for Pediatric Ophthalmology and Strabsimus)

לעיתים קרובות חל עיכוב באבחנה של ילדים עם Ectopia Lentis ובהתערבות הניתוחית. לרוע המזל, עיכוב בהתערבות הניתוחית במקרים אלו עלולה להוביל לתוצאות גרועות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך הכנס השנתי ה-38 מטעם ה-American Association for Pediatric Ophthalmology and Strabsimus.

לדברי החוקרים, ילדים רבים פנו למרכז הרפואי שלהם בשל תת-פריקה של העדשה (Subluxation of Lenses), ואף אחד לא קיבל החלטה אם לנתח או לאו. הם מצאו כי ילדים אלו סבלו מעין עצלה (Amblyopia) והם ביקשו לבחון אם ניתן לערוך מחקר שיביא לשינוי במקרים אלו.

בסקירה הרטרוספקטיבית שכללה נתונים שנאספו במהלך עשר שנים נכללו 32 ילדים שנבדקו בין השנים 1998-2008. המנתחים ערכו ניתוח מסוג Lensectomy ב-45 עיניים של 25 ילדים; 7 ילדים טופלו שמרנית. לאחר טיפול, ב-24 עיניים (53.3%) חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר לאחר הניתוח עמדה על 0.3 logMAR ומטה וב-11 ילדים (24.5%) עמדה על לפחות 0.6 logMAR.

בילדים עם תוצאות ראיה טובות, הגיל הממוצע בעת הניתוח היה 4.2 שנים (משך ממוצע מאבחנה עד לניתוח של 1.8 שנים). בילדים עם תוצאות גרועות, הגיל הממוצע בעת הניתוח היה 6.3 שנים (משך ממוצע של 2.9 שנים, p<0.01).

בילדים שעברו את הניתוח בשלב מוקדם במהלך חייהם התוצאות היו טובות יותר, בהשוואה לילדים בהם הניתוח בוצע בשלב מאוחר יותר. בילדים עם תת-פריקה של העדשה המחמירה עוד ועוד ומתוקנת באמצעות אמצעים אופטיים, התוצאות טובות עם ניתוח מוקדם. התוצאות היו פחות טובות במקרים בהם נערך תיקון אופטי עד שעברו בלית ברירה ניתוח.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לעיתים, הבחירה בהמתנה עם מתן הטיפול עשויה להוביל ליותר נזק מתועלת.

American Association for Pediatric Ophthalmology and Strabismus (AAPOS) 38th Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה