גנטיקה

בדיקות למוטאציות EGFR להכוונת הטיפול ב-Erlotinib בחולים עם סרטן ריאות מתקדם (מתוך הכנס השלישי מטעם ה-ELCC)

בחולים עם אבחנה חדשה של סרטן ריאות גרורתי מסוג NSCLC (Nonsmall-Cell Lung Cancer) הטיפול ב- Erlotinib (טרסיבה) לפני כימותרפיה סטנדרטית מומלץ רק במידה וידוע על מוטאציית EGFR בגידול, כך עולה מתוצאות מחקר TORCH (Tarceva or Chemotherapy), שהוצגו בכנס השלישי מטעם ה-ELCC (European Lung Cancer Conference).

מחקר TORCH הינו מחקר אקראי בשלב 3, שנערך באיטליה וקנדה. במסגרת המחקר השוו החוקרים את היעילות של טיפול קו-ראשון ב- Erlotinib עד להתקדמות, ולאחריו טיפול כימותרפי ב-Cisplatin ו-Gemcitabine, כנגד רצף הטיפול הנגדי (Cisplatin/Gemcitabine תחילה ולאחריו Erlotinib עם התקדמות המחלה) בחולים עם NSCLC מתקדם.

יעד הסיום העיקרי היה שיעורי ההישרדות הכוללים. החוקרים תכננו תחילה לכלול 900 חולים, אך המחקר הופסק מוקדם (760 חולים) כאשר ניתוח הביניים הראשון הראה כי גישת טיפול ב- Erlotinib תחילה נחותה בהשוואה לגישת הטיפול הסטנדרטי.

החוקרים דיווחו על תוצאות בדיקות מולקולאריות של 319 מבין 760 דגימות גידול (42%) שהיו זמינות ממשתתפים במחקר TORCH; מוטאציות EGFR זוהו ב-275 חולים (36.2%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים העיקריים העולים מהמחקר הם כי בחולים עם מוטאציות EGFR, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות טובים יותר כאשר ניתן ראשית טיפול ב- Erlotinib (יחס סיכון של 0.60), בהשוואה לתוצאות בחולים ללא מוטאציית EGFR (יחס סיכון של 2.07, p=0.006).

הממצאים עולים בקנה אחד ומאשרים את התוצאות של מחקרים קודמים, לפיהן מומלץ לטפל תחילה ב- Erlotinib בחולים עם מוטאציית EGFR ידועה; בהעדר מידע זה, על החולים לקבל תחילה טיפול כימותרפי.

מתוך הכנס השלישי מטעם ה-ELCC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה