גנטיקה

לא נערכו שינויים משמעותיים בהנחיות ה-NCCN לטיפול בסרטן הערמונית (מתוך הכנס השנתי ה-17 מטעם ה-NCCN)

לאחר שנתיים בהן נערכו שינויים משמעותיים בהנחיות מטעם ה-NCCN (National Comprehensive Cancer Network) לטיפול בסרטן הערמונית, לא נערכו שינויים רבים בהנחיות מטעם הארגון לשנת 2012.

ההמלצות החדשות הן מינוריות ואינן דומות בהיקפן לשינויים המשמעותיים שאירעו בשנת 2010, כאשר הומלץ על מעקב פעיל כאפשרות הטיפול היחידה בגברים רבים עם מחלה בסיכון נמוך או נמוך מאוד, או בשנת 2011, כאשר נערכו שינויים בטיפול המערכתי למחלה גרורתית. עם זאת, ההנחיות צפויות להשתנות בקרוב בעיקר בכל הנוגע לטיפול במחלה גרורתית עמידה לסירוס.

שתי תרופות חדשות Radium 223 (Alpharadin) ו-MDV3100 (Medivation) צפויים לזכות לאישור עד תום השנה. בנוסף, תרופה שכבר מאושרת כיום, Abiraterone (Zytiga) צפויה לקבל אישור להתוויה נוספת.

Radium 223 מיועד לטיפול בחולים עם ממאירות מסוג CRPC (Castration-Resistant Prostate Cancer) וגרורות לעצמות, וכעת מצויה בשלבי הערכה מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי. החוקרים מדווחים כי הנתונים העדכניים אודות התרופה הוצגו בכנס Genitourinary Cancer Symposium לשנת 2012. המחקר הניסיוני בנושא הופסק בשלב מוקדם כאשר ניתוח ביניים של הממצאים הדגים שיפור מובהק בשיעורי ההישרדות. בחולים שטופלו בתרופה חציון ההישרדות היה ארוך יותר משמעותית, בהשוואה למטופלי פלסבו (P=0.0022). מומחים טענו כי Radium 223 יביא לשינוי בטיפול הסטנדרטי בחולים אלו.

MDV3100 משמש גם לטיפול במחלה CRPC עם גרורות, ובדומה ל-Abiraterone , מכוונת כנגד הקולטן לאנדרוגנים. מחקר גדול בשלב 3 הופסק גם כן בשלב מוקדם כאשר ניתוח ביניים של הנתונים הדגים שיפור משמעותי בהישרדות. בחולים שטופלו בתרופה חציון ההישרדות היה ארוך יותר משמעותית, בהשוואה למטופלי פלסבו (18.4 חודשים לעומת 13.6 חודשים, p<0.0001).

כיום, Abiraterone מאושרת בשילוב עם פרדניזון לטיפול בגברים עם מחלת CRPC גרורתית, שטופלו קודם לכן ב-Docetaxel. מאחר שמרבית החולים מעוניינים לדחות את הטיפול הכימותרפי, עלו שאלות רבות ועניין רב באשר לאפשרות מתן Abiraterone לפני טיפול כימותרפי. מחקר שבחן את הנושא מצא כי התועלת הכוללת והתועלת על שיעורי הישרדות ללא-התקדמות הייתה משמעותית דיו בכדי להביא להמלצה על הצעת הטיפול לחולים בקבוצת הפלסבו. אישור ה-FDA הינו רק עניין של זמן.

ההנחיות לטיפול בסרטן הערמונית כוללות המלצות חדשות אודות Sipuleucel-T (Provenga) הטיפול האימונותרפי המאושר לטיפול במחלה מתקדמת. בשנה שעברה הומלץ לשקול מתן התרופה כאפשרות טיפול לגברים א-תסמיניים עם CRPC גרורתי. כעת, פאנל המומחים קובע כי ניתן להשתמש בתרופה זו בגברים תסמיניים.

בין אם הם תסמיניים או א-תסמיניים, בכל המקרים של CRPC גרורתי נדרש מצב תפקודי טוב טרם מתן הטיפול ב- Sipuleucel-T. להנחיות מצורפת הערת שוליים לפיה אימונותרפיה זו אינה מיועדת לחולים עם תוחלת חיים צפויה של פחות משישה חודשים וגרורות לכבד.

מתוך הכנס השנתי ה-17 מטעם ה-NCCN

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה