גנטיקה

לידה מוקדמת בעבר מעלה סיכון ללידת תינוק קטן בעתיד (מתוך הכנס השנתי ה-32 מטעם ה-Society for Maternal-Fetal Medicine)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-32 מטעם ה-Society for Maternal-Fetal Medicine עולה כי בנשים לאחר לידה מוקדמת קיים סיכון מוגבר ללידת תינוק קטן לגיל ההריון בהריונות הבאים, גם אם ילדו במועד.

למרות שחוקרים רבים בחנו את הסיכון האפשרי ללידה מוקדמת לאחר לידה מוקדמת בעבר, אין מחקרים בנוגע לסיכון ללידת תינוק קטן בהריון במועד לאחר לידה מוקדמת בעבר.

במטרה לבחון את הנושא החוקרים בחנו את הנתונים אודות לידות בין השנים 1985-2005, שכללו קרוב ל-200,000 נשים שחורות ולבנות לאחר שתי הריונות במצג ראש, של עוברי יחידים, לאחר 20-44 שבועות היריון. המחקר לא כלל נשים עם יתר לחץ דם כרוני, רעלת-היריון, מחלת כליות או סוכרת.

בנשים עם הריון שני שהגיע למועד המשוער, הסיכוי ללידת תינוק קטן לגיל ההיריון היה גבוה יותר בקרב נשים לאחר לידה מוקדמת בהריון הראשון שלהן, לאחר תקנון לגורמים שונים דוגמת המרווח בין ההריונות, גיל האם, גזע, מדד מסת הגוף לפני ההיריון, עישון סיגריות במהלך ההיריון ומצב הביטוח הרפואי.

בקרב נשים שילדו את ילדן הראשון לאחר 28 שבועות היריון, או פחות, הסיכוי ללידת תינוק במועד באחוזון העשירי מבחינת משקל הלידה היה גבוה יותר ב-71%. באלו שבהריון הראשון ילדו לאחר 29-32 שבועות, נרשמה עליה של 90% בסיכון; ובאלו שילדו לאחר 33-36 שבועות בהריון הראשון נרשמה עליה של 69% בסיכון.

מהערכת הסיכויים ללידת תינוק קטן עוד יותר במועד באחוזון החמישי של משקל הלידה החוקרים מצאו כי בנשים שילדו את ילדן הראשון לאחר 28 שבועות היריון, או פחות, הסיכוי היה גבוה ב-126% בהשוואה לנשים עם תינוק קודם במשקל לידה התואם לגיל ההיריון; באלו שילדו בעבר לאחר 29-32 שבועות, הסיכוי היה גבוה ב-106% ובאלו שילדו לאחר 33-36 שבועות נרשמה עליה של 81% בסיכויים.

בנשים עם מספר לידות מוקדמות, לא נרשמה עליה בסיכוי ללידת תינוק באחוזון החמישי או העשירי מבחינת הגודל לגיל ההיריון בהריון השני.

במידה והממצאים יאושרו במחקרים נוספים, אזי ייתכן ויהיה מקום להמליץ על הגברת המעקב אחר נשים אלו.

מתוך הכנס השנתי ה-32 מטעם ה-Society for Maternal-Fetal Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה