גנטיקה

ההשפעה של עישון על תוצאות טיפולי פוריות (מתוך הכנס השנתי ה-139 מטעם ה-American Public Health Association)

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-139 מטעם ה-American Public Health Association עולה כי נשים המעשנות בחודשים שלפני טיפולי פוריות מצויות בסיכון מוגבר ללידת תינוק במשקל לידה נמוך ואף משקל לידה נמוך מאוד, בהשוואה לתינוקות לאימהות לא-מעשנות.

הסיכונים של עישון במהלך ההיריון מוכרים היטב, וכוללים סיבוכים מילדותיים, בהם משקל לידה נמוך, לידה מוקדמת, שליית פתח ותסמונת מוות פתאומי של היילוד. אין נתונים רבים בנוגע להשפעה של עישון על טיפולי פוריות.

במסגרת המחקר, החוקרים העריכו את הנתונים ממדגם אקראי שכלל למעלה מ-14,000 נשים שילדו תינוקות חיים בין השנים 2001-2009 והשלימו את סקר Maryland Pregnancy Risk Assessment Monitoring System Survey.

החוקרים זיהו נשים שהרו בעקבות נטילת תרופות לפוריות, טכניקות הזרעה או ART (Assisted Reproductive Technology) וגישות אחרות. הם גם אספו נתונים אודות הרגלי העישון במהלך שלושת החודשים שקדמו להריון.

5% מהנשים דיווחו כי עברו טיפולי פוריות ו-5% מהן דיווחו כי עישנו לפני ההריון. בקרב אימהות תחת טיפולי פוריות שעישנו, שכיחות לידת תינוקות במשקל לידה נמוך עמדה על 24%,; בקרב נשים שלא-עישנו השכיחות עמדה על 14% (p=0.03).

בקרב נשים מעשנות שילדו תאומים, הסיכון ללידת תינוקות במשקל לידה נמוך היה גבוה פי שש, בהשוואה לנשים לא-מעשנות (יחס סיכויים של 6.1, p=0.003).

כאשר החוקרים תיקננו את הממצאים לגיל האם, מוצא/גזע והרגלי עישון במהלך ההריון, הם מצאו כי נשים שעישנו במהלך ההיריון היו בסיכון גבוה פי שלוש ללידת תינוק במשקל לידה נמוך (יחס סיכויים של 2.92, P=0.002 ) וסיכון גבוה פי ארבע ללידת תינוק במשקל לידה נמוך מאוד (מתחת ל-1,500 גרם; יחס סיכויים של 4.27, p=0.002).

החוקרים מציינים כי לפי ה-American Society for Reproduction Medicine, מחקר קודם הוכיח כי נשים מעשנות נדרשות לשיעור כפול של מחזורי הפריה חוץ גופית עד להפריה. בנוסף, ממחקרים עולה כי בהשוואה ללא-מעשנות, נשים מעשנות נזקקות למינונים גבוהים יותר של גונאדוטרופינים לגירוי השחלות, עם שיא רמות אסטרדיול נמוך יותר, מספר קטן יותר של ביציות, שיעור גבוה יותר של מחזורי טיפול מבוטלים, שיעורי השרשה נמוכים יותר ומספר רב יותר של מחזורי טיפול עם כשלון הפריה.

ממצאים אלו מדגישים את חשיבות הפסקת עישון בטרם הפריה, ודאי בקרב נשים הנדרשות לטיפולי פוריות.

מתוך הכנס השנתי ה-139 מטעם ה-American Public Health Association

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה