גנטיקה

פרשת אלטרוקסין: ועדת הבריאות בכנסת קוראת למציאת תחליף, בכירים במשה”ב מציעים חיוב בדיווח תופעות לוואי(הארץ)

בדיון שהתקיים אמש בועדת הבריאות של הכנסת בהשתתפות מנכ”ל משה”ב פרופ’ רוני גמזו עלתה דרישה מחברי הועדה לכך שמשה”ב יפעל במהירות לכך שניתן יהיה לעשות שימוש בתחליפים לתרופה באמצעות הסרת מגבלות מנהליות שונות. ע”פ הדיווח חלק מהקופות כבר החל באספקת תרופות חליפיות.

בדיון הסוער אף נמתחה ביקורת על משה”ב וחלק מהדוברים אף כינו את הפרשה כ”רמדיה ב'” .

בישיבה הבהיר גמזו שמשה”ב אינו מרוצה מהתנהלות חברת פריגו בנושא ואף גילה שהחברה התנגדה להצבת מדבקת אזהרה על אריזת התרופה. ועדת הבדיקה שהקים גמזו תבדוק גם את התנהלות משה”ב. במסגרת הבדיקה תבחן האפשרות של חובת מעקב תופעות לוואי של תרופות כמקובל בעולם המערבי.

לכתבה

הערת המערכת: נציין שלפני כשנה הוקם אתר לדיווח תופעות לוואי (www.adr.org.il ) ביוזמתו של פרופ’ מתי ברקוביץ, מנהל היחידה לייעוץ תרופתי בבית החולים אסף הרופא ויו”ר איגוד רופאי הילדים. השתתפו ביוזמה גם האגף למדיניות בריאות של הר”י ואגף הרוקחות במשה”ב. לנו ל-e-Med הייתה הזכות להקים את האתר ולתחזקו. שימו לב שבכל דף באי-מד יש הפנייה ל-ADR לצורך דיווח או עיון בעדכוני האתר שאף מופיעים בכל דף באי-מד כמבזקים (בחלק הימני ).

 לפני מס’ חודשים החל אף אתר ה-ADR לדווח באופן שוטף על אירועים מיוחדים של תופעות לוואי  והיה ככל הנראה הראשון שאכן התריע על דיווחים על תופעות לוואי הנובעים מהשינוי בפורמולציה של האלטרוקסין.  לאתר אגב היו אלפי כניסות רבות של מטופלים מודאגים והושארו מאות רבות של תגובות בו.

אין ספק שחיזוק מערך הדיווח על תופעות לוואי בדומה לאופן שהדבר נעשה ב-FDA WATCH למשל, בין אם באמצעות תקנה המחייבת על דיווח תופעות לוואי מצד אנשי מקצועות הבריאות, או בהעלאת מודעות תסייע בניהול משברים מסוג זה באמצעות התראה מוקדמת יותר. בעניין זה נמליץ על סקירתו של פרופ’ מתי ברקוביץ כפי שמובאת ב-ADR .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה