גנטיקה

ההשפעה של מוטאציות גנטיות על יעילות Cetuximab בטיפול בסרטן מעי גס ורקטום (Int J Cancer.)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת International Journal of Cancer עולה מדווחים חוקרים על מחקר חדש ממנו עולה כי שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ושיעורי ההישרדות הכוללים של חולים עם סרטן מעי גס ורקטום גרורתי משתנים בהתאם למוטאציות ב-KRAS ו-BRAF.

במחקר בחנו החוקרים את ההשפעה של מוטאציות ספציפיות ב-KRAS ו-BRAF על שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ושיעורי ההישרדות הכוללים של חולים עם סרטן מעי גס ורקטום גרורתי, שקיבלו טיפול קו-ראשון במסגרת המחקר.

מדגם המחקר כלל 146 חולים, מהם 79 עם הגנוטיפ הנפוץ של KRAS/BRAF, 41 עם מוטאציה KRAS בקודון 12-, תשעה חולים עם מוטאציה KRAS בקודון 13. שבעה עשר חולים אובחנו עם גידול עם מוטאציה ב-BRAF. החולים במחקר טופלו בשילוב CAPIRI/CAPOX עם Cetuixmab.

החוקרים מדווחים על הבדלים ניכרים בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ושיעורי ההישרדות הכוללים בתלות במוטאציה של הגידול. שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עמדו על 8 חודשים בחולים עם הגנוטיפ הנפוץ של KRAS/BRAF, 5.8 חודשים באלו עם מוטאציה בקודון 12-, 9.9 חודשים באלו עם מוטאציה בקודון 13- ו-4.2 חודשים בחולים עם גידולים עם מוטאציה ב-BRAF. שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 23.5 חודשים, 18.9 חודשים, 26.2 חודשים ו-13 חודשים, בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות ההפרדה בין גידולים עם KRAS ללא-מוטאציות ו-KRAS מוטנטי לא השפיעה משמעותית על התוצאות במחקר AIO KRK-0104-, מהסקירה עולים הבדלים ניכרים בתוצאות לפי סוגי מוטאציות KRAS ו-BRAF.

Int J Cancer. 2011 Sep 29

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה