גנטיקה

ארגון NICE הבריטי פרסם טיוטת המלצה חיובית למימון ממשלתי של הטיפול החיסוני MEPACT לסרטן העצמות מסוג אוסטיאוסרקומה


ארגון NICE הבריטי  (National Institue for Health and Clinical Excellence )  פרסם טיוטת המלצה חיובית למימון ממשלתי של הטיפול החיסוני החדש MEPACT  למניעת חזרה של מחלת הסרטן בחולי סרטן העצמות שעברו ניתוח להסרת הגידול .

על פי הדו”ח  ,  ל- MEPACT יתרון מובהק סטטיסטי בהישרדות בקרב החולים שטופלו בה, שהתבטא בהפחתה של 28% בסיכון למוות במעקב של 7.9 שנים.

 כמו כן, מלמדים הנתונים הקליניים כי הטיפול ב- MEPACT הוא בטוח ונסבל היטב.

בדו”ח נכתב כי MEPACT  מהווה חידוש משמעותי בטיפול בחולי סרטן העצמות מסוג אוסטיאוסרקומה (*)  והינה בעלת מנגנון פעולה חדשני וייחודי, בהיותה תרופה שמפעילה את המערכת החיסונית הטבעית של הגוף כנגד תאי הגידול הסרטני.  חשיבות הטיפול החדשני בולטת לאור העובדה שב- 20 השנים האחרונות כמעט ולא הייתה כל התקדמות בטיפול בחולי אוסטיאוסרקומה.  

NICE התייחס בדו”ח גם לנושא שיקולי עלות-תועלת במתן  הטיפול החדש לחולי סרטן העצמות,  המהווה להערכתו הקצאה יעילה של משאבי מערכת הבריאות בבריטניה.  עוד קובע NICE כי הטיפול ב- MEPACT הוא יעיל קלינית וכלכלית, ומאפשר התקדמות משמעותית בהתמודדות במחלה קשה ונדירה זו.

תרופת  ה- MEPACT , המבוססת על מרכיב טבעי הקיים בדופן תאי חיידקים מסוימים,  ניתנת בהזרקה לווריד ופועלת  בשני מנגנונים בתיווך מערכת החיסון: הריסת תאי הגידול ע”י שפעול מערכת החיסון הטבעית של הגוף, וכן מניעת הישנות הגידול ע”י עידוד תגובה חיסונית. MEPACT ניתנת למניעת הישנות מחלת הסרטן בחולים שעברו ניתוח להסרת הגידול,   בשילוב עם כימותרפיה סטנדרטית .  הטיפול החיסוני באמצעות MEPACT מעלה את שיעורי ההישרדות במעקב ארוך-טווח מ- 71% ל- 78%.

MEPACT הוגשה לרישום בישראל והיא זמינה לחולים באמצעות מרשם מרופא מטפל וטופס 29ג’.

היות ו- MEPACT עדיין אינה כלולה בסל שירותי הבריאות הממלכתי, היא אינה ממומנת בשלב זה על-ידי קופות החולים.

(*) אוסטיאוסרקומה

אוסטיאוסרקומה היא מחלת סרטן נדירה שפוגעת בילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים בשכיחות של 0.8-3 %. המחלה מופיעה לרוב בעצמות הארוכות וברקמות בסביבתן ומתגלה במרבית המקרים כמחלה מקומית שניתנת להסרה בניתוח. מחלת האוסטיאוסרקומה מהווה נטל קשה על המשפחה הקרובה של החולה, לרבות פוטנציאל להתדרדרות במצבם הבריאותי והנפשי של בני המשפחה (הורים, אחים וכו’). רוב החולים במחלה הם ילדים וצעירים עד גיל 30.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה