גנטיקה

בדיקת A1C אינה מתאימה לאיבחון סוכרת וקדם סוכרת בקרב אוכלוסיה ערבית (JCEM )

בדיקת המוגלובין מסוכר (A1C) מזהה פחות ממחצית החולים הערבים בסוכרת ובקדם סוכרת , זאת ע”פ מחקר שפורסם בחודש האחרון ב-Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism .

החוקרים, מאונ’ דטרוייט בחנו את הרגישות והספציפיות של A1C בקרב 482 סוכרתיים וקדם סוכרתיים ערבים בוגרים (הנשים שהשתתפו במחקר היו לא בהריון) החיים במישיגן, ארה”ב.

רמת ה-A1C היו 5.9% ב-52 משתתפים עם סוכרת לא מאובחנת, ו-5.2% בקרב 233 משתתפים עם קדם סוכרת, ו-5% בקרב 207 משתתפים עם רמות סוכר תקינות.

שימוש במדד לפי רמת A1C מעל 6.2% מהווה אינדיקציה לסוכרת, ומעל 5.1% מהווה אינדיקציה לקדם סוכרת הביאה ל”פיספוס” של 73% שהיו כבר סוכרתיים ושל 31% שהיו עם קדם סוכרת.

באמצעות תוצאות ה-A1C בלבד אובחנו בצורה נכונה רק 5% מהמשתתפים עם סוכרת שאובחנה ע”י מבחן סוכר אורלי – OGTT , ו-13% מאלו שאובחנו על פי סוכר בצום, ו-41% מאלה שאובחנו ע”י שני המדדים ביחד.

החוקרים מסכמים שמדד A1C באוכלוסיה ערבית התאפיין בשיעור גבוה של איבחון שגוי שלילי (false-negative ) הן לחולים סוכרתיים והן למטופלים עם קדם סוכרת. אי לכך שימוש במדד זה באוכלוסיה ערבית עלול לגרום לכך שתושג אבחנה באיחור. רמת סוכר בצום או OGTT נראות כבדיקות מתאימות יותר לאיבחון סוכרת באוכלוסיה הערבית לדעתם.

החוקרים מציינים שרגישות נמוכה לאיבחון סוכרת וקדם סוכרת גם באמצעות A1C נמצאה גם באוכלוסיות שאינן היספניות – לבנות  או שחורות, פיליפינים אמריקאים, יפנים-אמריקאים וילידי הוואי.

הם ממליצים על עריכת מחקרים נוספים למציאת רמת ה-A1C שתהווה את הערך הקובע לאיבחון סוכרת באוכלוסיות נבחרות בעייתיות למדדי בדיקה זו.

The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism August 17, 2011 jc.2011-1148

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה