גנטיקה

מה בין נטילת וויטמינים ובין תוצאות הריון (Am J Clin Nutr.)

מתוצאות מחקר חדש מדנמרק עולה כי נטילת מולטי-וויטמינים סביב הריונות מלווה בסיכון מופחת ללידת תינוקות קטנים לגיל היריון ולידת פגים. ממצאי המחקר פורסמו במהדורת ספטמבר של כתב העת American Journal of Clinical Nutrition .

לדברי החוקרים, על-פי מחקרים קודמים, הקשר בין נטילת תוספי מולטי-וויטמינים ולידת ילדים קטנים לגיל הריון ופגים עשוי לנבוע מתזמון נטילת התוספים (לפני הפריה או לאחר הפריה) ולמשקל הגוף.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין תזמון ושכיחות נטילת מולטי-וויטמינים סביב הריונות ובין לידת ילדים קטנים לגיל הריון ופגים, ואת התמונה הקלינית, כולל התפתחות צירים מוקדמים, פקיעה מוקדמת של הקרומים והשראת לידה.

החוקרים אספו נתונים אודות למעלה מ-35,000 משתתפים במדגם Danish National Birth Cohort ומדווחים על תוצאות נטילת מולטי-וויטמינים במהלך 12 שבועות לפני ההפריה.

הקשר בין נטילת וויטמינים ובין לידת פגים היה קשור בעודף-משקל לפני הריון, אך האינטראקציה לא הייתה מובהקת סטטיסטית.

בנשים ללא עודף משקל, נטילת מולטי-וויטמינים קבועה לוותה בסיכון מופחת ללידת פגים (יחס סיכון של 0.84) וצירים מוקדמים (יחס סיכון של 0.80). עם זאת, הקשר לא תועד בנשים בעלות עודף משקל.

הסיכון המתוקן ללידת ילדים קטנים לגיל הריון היה נמוך יותר בקרב נשים שנטלו מולטי-וויטמינים, ללא קשר למדד מסת הגוף לפני ההיריון (יחס סיכון של 0.83), עם הקשר הבולט ביותר בקרב נשים שנטלו וויטמינים בקביעות לפני ההפריה.

החוקרים מדגישים כי יש להתייחס לממצאים בזהירות מאחר שנטילת מולטי-וויטמינים עומדת בקורלציה משמעותית עם גורמים אחרים הקשורים באורחות חיים.

Am J Clin Nutr.2011;94:906-912

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה