גנטיקה

האם יש צורך בצום לפני בדיקת רמת שומנים בדם בילדים? (מתוך Pediatrics)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אוגוסט של כתב העת Pediatrics עולה כי ניתן לבצע בדיקת רמת שומנים בדם בילדים ללא צורך בצום לפני הבדיקה.

בדיקת רמת שומנים בדם לאחר צום עשויה להיות בדיקה קשה בילדים. במחקר זה בדקו החוקרים הבדלים ברמות השומנים בדם בילדים ברמת האוכלוסיה כתלות במשך הצום לפני הבדיקה. החוקרים השתמשו בנתונים ממחקר National Health and Nutrition Examination Survey בין השנים 1999-2008. נתונים על כמעט 13,000 ילדים.

מתוך כלל הבדיקות הזמינות, 48% מבדיקות הכולסטרול הכולל (total cholesterol TC ) וה-HDL , וכן 80% מבדיקות ה-LDL והטריגליצרידים נאספו מילדים אשר צמו 8 שעות או יותר לפני הבדיקה.

החוקרים מצאו כי צום השפיע באופן קל על בדיקות TC , HDL , LDL עם תוצאה גבוהה ב-2 עד 5 מ”גד”ל לאחר צום של 12 שעות בהשוואה לבדיקה ללא צום כלל. ההשפעה על טריגליצרידים הייתה הפוכה תוצאה נמוכה יותר עם צום ב-7 מ”גד”ל בממוצע (P=0.02 ).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בדיקות סקר לרמות שומנים בדם נמצאו דומות בילדים אשר צמו או לא צמו לפני הבדיקה. על כן, יתכן וניתן לבצע בדיקות אלה ללא צורך בצום וכך להפחית את העומס הכרוך בצום בילדים.

Pediatrics, August 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה