גנטיקה

חשיפה תוך-רחמית לשדה מגנטי והסיכון לאסתמה (Arch Pediatr Adolesc Med)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine עולה כי חשיפה לשדה מגנטי ברמה גבוהה במהלך ההיריון עשויה להוביל לעליה בסיכון להתפתחות אסתמה בצאצא.

לדברי החוקרים, ממחקרים שפורסמו לאחרונה עולה כי שדות אלקטרומגנטיים עשויים להשפיע לרעה על הפוריות ועל מערכת החיסון, ועשויים להשפיע ישירות על פעילות תאי מוח. לאור זאת, ייתכן כי חשיפה לרמה גבוהה (תדירויות אלקטרו-מגנטיות), בעיקר במהלך היריון (תקופת התפתחות העובר) תשפיע על הסיכון להתפתחות אסתמה בצאצא.

המחקר הפרוספקטיבי כלל נשים הרות עם מדידת החשיפה היומית לשדות מגנטיים במהלך ההיריון. החוקרים עקבו אחר 626 הילדים שלהן, במטרה לזהות אבחנת אסתמה במשך עד 13 שנים לאחר הלידה.

130 ילדים שלקחו חלק במחקר (20.8%) אובחנו עם אסתמה במהלך 13 שנות המעקב, כאשר למעלה מ-80% מהילדים אובחנו עד גיל חמש שנים.

החוקרים זיהו קשר ליניארי בין עליה בחציון חשיפה יומית לשדה מגנטי בהיריון ובין סיכון מוגבר לאסתמה בצאצא; כל עליה של 1-mG בחשיפה אימהית לשדה מגנטי במהלך ההיריון לוותה בעליה של 15% בשיעור אסתמה בילדים (יחס סיכון מתוקן של 1.15).

בנוסף, בהשוואה לילדים לאימהות עם חשיפה נמוכה לשדה מגנטי (חציון חשיפה יומית לשדה מגנטי של 0.3 mG ומטה) במהלך ההיריון, בילדים לאימהות עם חשיפה רבה לשדה מגנטי (מעל 2.0 mG) תועדה עליה של פי 3.5 בסיכון לאסתמה. להשוואה, בילדים לאימהות עם חשיפה בינונית (0.3-2.0 mG) נרשמה עליה של 74% בשיעורי אסתמה.

החוקרים זיהו גם אינטראקציה סינרגיסטית בין השפעת שדה מגנטי ובין שני גורמי סיכון מוכחים-היטב לאסתמה: היסטוריה אימהית של אסתמה וסדר הלידה כלומר, ילד בכור.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, וסבורים כי ממצאים אלו עשויים לסייע בפיתוח התערבויות חדשות להפחתת הסיכון לאסתמה.

Arch Pediatr Adolesc Med. Published online August 1, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה