גנטיקה

תכשיר צמחי המפחית תסמיני גיל מעבר בנשים יפניות לא הדגים השפעה זו על נשים אמריקאיות (מתוך Menopause)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אוגוסט של כתב העת Menopause עולה כי תכשיר צמחי אשר מפחית תסמיני גיל מעבר בנשים יפניות לא הדגים תוצאות דומות בקרב נשים אמריקאיות.

תכשיר keishi-bukuryo-gan , או TU-025 הינו תכשיר צמחי הנמצא בשימוש רחב ביפן בקרב נשים להקלה על תסמיני גיל המעבר. התכשיר נמצא בשימוש ברפואה המסורתית וכיום גם כתרופת מרשם ביפן. במחקר זה בדקו החוקרים השפעת תכשיר זה על נשים בארצות הברית.

במחקר אקראי, כפול-סמיות, מובקר-פלצבו, שלב II זה השתתפו 178 נשים לאחר גיל המעבר, בגילאים 45-58 שנים, עם דרוג גלי חום מעל 28 בשבוע. לאחר שבוע של טיפול בפלצבו, חולקו הנשים באופן אקראי ל-3 קבוצות טיפול שנמשך 12 שבועות:

1 טיפול בפלצבו

2 טיפול בתכשיר TU-025 במינון של 7.5 גרםיום

3 טיפול בתכשיר TU-025 במינון של 12.5 גרםיום

החוקרים עקבו אחר תסמיני גיל המעבר לפי יומן גלי חום (Mayo Clinic Hot Flashes Diary ), דרוג תסמינים לפי Greene Climacteric Index וכן דרוג איכות שינה לפי Pittsburgh Sleep Quality Index .

החוקרים מצאו כי לאחר 3 חודשים דרוג גלי החום, תסמיני גיל המעבר ואיכות השינה השתפר ב-34% בקבוצת הפלצבו, ב-40% בקבוצת הטיפול במינון של 7.5 גרםיום, וב-38% בקבוצת הטיפול במינון של 12.5 גרםיום (P<0.001 עבור כל קבוצה ביחס לתחילת המחקר). אולם, ההבדלים בין הקבוצות לא נמצאו מובהקים סטטיסטית (P=0.990 ).

מבחינת תופעות לוואי, 20% מנשים אשר טופלו בתכשיר TU-025 פיתחו שלשול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי נשים אמריקאיות לא מגיבות באופן דומה לנשים יפניות לתכשיר TU-025 . בנשים יפניות תכשיר זה מפחית באופן משמעותי תסמיני גיל מעבר, כולל גלי חום, ומשפר איכות שינה. בנשים אמריקאיות התגובה לטיפול הייתה דומה לתגובה לפלצבו, עם תופעת לוואי של שלשול ב-20% מהנשים המטופלות ב-TU-025 .

Menopause, August 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה