גנטיקה

טיפולי פוריות אינם מעלים את הסיכון לפגיעה קוגניטיבית בצאצאים (BMJ)

מתוצאות מחקר פרוספקטיבי חדש עולה כי בילדים שנולדו לאחר טיפולי פוריות אין סיכון מוגבר לפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי בגילאי 3 ו-5 שנים.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך אם ישנה השפעה לטיפולי פוריות על התפקוד הקוגניטיבי במהלך הילדות, על-בסיס נתוני מחקר Millennium Cohort Study, מדגם ארצי של ילדים שנולדו במהלך השנים 2002-2003 ושרדו לאחר תשעה חודשים. החוקרים שאלו נשים אם ההריונות היו מתוכננים, כולל התייחסות לשאלת קבלת טיפולי פוריות, ואם הן שמחו מההריון; על-בסיס תשובותיהן, ההריונות סווגו כהריונות לא-מתוכננים (לא-מתוכננים ולא-שמחות מההריון), לא-מתואמים (לא מתוכננים אך שמחות מההריון), מתוכננים (מתוכננים, זמן עד להפריה פחות מ-12 חודשים), תת-פוריות (זמן עד להפריה 12 חודשים ומעלה), השראת ביוץ (קבלת טיפול ב-Clomiphene Citrate) וטיפולי פוריות (IVF או ICSI).

מדגם המחקר כלל בתחילתו למעלה מ-18,000 ילדים, והסקירה כללה הריונות יחידים עם נתונים זמינים אודות ההיריון, תוצאות קוגניטיביות וערפלנים כ-12,000 בגילאי 3 שנים וכ-12,000 בגילאי 5 שנים. מניתוח לא-מתוקנן עולה כי בילדים להריונות לא-מתוכננים מדדי BAS II (British Ability Scales) היו נמוכים יותר משמעותית, בהשוואה לילדים לאחר הריונות מתוכננים; עם זאת, ההבדל הפך ללא-משמעותי לאחר תקנון לגורמים סוציו-דמוגרפים. בילדים שנולדו לאחר טיפולי פוריות התוצאות היו טובות יותר באופן עקבי במבחנים להערכת יכולת מילולית עם מדד ממוצע של 3.8 בגילאי שלוש שנים ו-3.5 בגילאי חמש שנים, עדות לכך שבממוצע, ילדים אלו מקדימים את גילם ב-3-4 חודשים; הבדל זה לא נעלם לחלוטין עם תקנון לערפלנים. בילדים שנולדו לאחר טיפולי פוריות המדדים הממוצעים בבדיקת לא-מילוליות וביכולת מרחבית היו נמוכים יותר, אם כי ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הריונות מתוכננים, הפרעות פוריות וטיפולי פוריות אינם משפיעים לרעה על היכולת הקוגניטיבית של ילדים בגילאי 3 או 5 שנים.

BMJ 2011; 343: d4473

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה