גנטיקה

אין סכנה בהריון בנשים עם טרשת נפוצה (Ann Neurol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Neurology עולה כי בנשים עם טרשת נפוצה אין סיכון מוגבר לסיבוכי הריון או סיבוכים מילדותיים ולרוב, באוכלוסיה זו ההריונות די בטוחים.

לדברי החוקרים, כ-75% מהחולים  בטרשת נפוצה הן נשים הנוטות להופעת מחלה בשלב מוקדם במהלך הבגרות, כאשר הן מתכננות להביא ילדים לעולם.

החוקרים בחנו את הנתונים ממאגר נתונים British Columbia MS Clinic ו-Perinatal Database Registry. הם זיהו 432 לידות של נשים עם טרשת נפוצה ו-2975 לידות של נשים ללא המחלה וערכו השוואה של גיל ההיריון, משקל הלידה וסוג הלידה. הם גם בחנו את הגיל בעת הופעת המחלה, משך המחלה ודרגת המוגבלות.

מהתוצאות עולה כי אין הבדל בגיל ההיריון או משקל הלידה הממוצע של תינוקות שנולדו לאימהות עם טרשת נפוצה ובין תינוקות שנולדו לאימהות ללא המחלה הנוירולוגית. כמו כן, לא נמצא קשר משמעותי בין טרשת נפוצה ובין לידה נרתיקית מכשירנית או ניתוח קיסרי.

החוקרים מדווחים על עליה קלה בסיכון לסיבוכים מילדותיים בקרב אימהות עם דרגת מוגבלות חמורה יותר, אולם, הממצאים לא היו מובהקים סטטיסטית. משך המחלה וגיל הופעת טרשת נפוצה לא היו קשורים באופן מובהק עם הופעת סיבוכים.

החוקרים מציינים כי אימהות עם טרשת נפוצה נטו יותר לעודף משקל או השמנת-יתר, המלווים בסיכון מוגבר במהלך ההיריון והלידה.

בשלב זה, החוקרים קוראים להמליץ לנשים להקפיד על משקל גוף אופטימאלי לפני ההריון.

Ann Neurol. Published online June 27, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה