גנטיקה

האם המורפולוגיה של הירך אחראית לסיכון המוגבר לאוסטיאוארתריטיס בלבנים? (Arthritis Rheum)

במאמר חדש כותבים מומחים כי הבדלים מורפולוגיים בין נשים לבנות וסיניות עשויים לסייע בהבנת הסיבה בגינה בנשים לבנות קיים סיכון גבוה יותר לדלקת מפרק הירך.

בקרב נשים לבנות במחקר תועדה שכיחות גבוהה יותר של מאפיינים אנטומיים, העשויים להעלות את הנטייה לשברים של מפרק הירך.

מהממצאים עולה כי FAI (Femoro-Acetabular Impingement) במפרקי הירך של נשים לבנות עשוי להיות הגורם האחראי לשכיחות המוגברת של אוסטיאוארתריטיס של הירך ואחראי לשיעור גבוה מהמקרים של אוסטיאוארתריטיס של הירך בלבנים.

ממחקרים גדולים עולה כי שכיחות אוסטיאוארתריטיס של הירך נמוכה משמעותית בסינים, בהשוואה ללבנים וכי בלבנים שכיחות ניתוחים להחלפת מפרק ירך גבוהה יותר.

ההבדלים באוסטיאוארתריטיס של הירך אינם מתבטאים בהבדלים דומים בשיעורי ההימצאות במפרקים אחרים, עדות לכך שאין הבדל דומה באוסטיאוארתריטיס מפושט. למעשה, אוסטיאוארתריטיס של הברך נפוץ יותר באסיאתים מאשר בלבנים.

החוקרים חושדים כי הבדלים עדינים במורפולוגיה של מפרק הירך עשויים להיות אחראיים להבדלים אלו, לכן הם בחנו את צילומי הרנטגן של ירכיים ללא אוסטיאוארתריטיס מ-99 נשים מבייג’ין ו-100 נשים מארצות הברית.

החוקרים מצאו הבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות במבנה האצטבולום ובצורה הספרית של ראש הפמור. בנשים לבנות תועדה נטייה מוגברת ל-FAI. עם זאת, דיספלזיה קלה הייתה נפוצה יותר בנשים סיניות.

החוקרים מעלים את האפשרות כי לנשים סיניות מבנה אצטבולום שטוח יותר מנשים לבנות, וראש פמור בעל צורה ספרית יותר, המגנים עליהם מפני תסמונת FAI ובסופו של דבר דלקת מפרקים.

Arthritis Rheum 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה