גנטיקה

טיפול ב-HCV המבוסס על Telaprevir נמצא יעיל בכל הגנוטיפים IL-28B (מתוך כנס DDW)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס של מחלות מערכת העיכול (Digestive Disease Week 2011 ) עולה כי מעכב הפרוטאז הישיר Telaprevir , הניתן בשילוב עם Pegilated Interferon ועם Peginterferon/Ribavirin (PR) עשוי להעלות את הסיכוי של תגובה וירלית ממושכת (sustained viral response SVR ) בכל הגנוטיפים IL-28B של הפטיטיס C .

במחקר זה, שהוא תת-מחקר של מחקר ADVANCE , מצאו החוקרים כי פולימורפיזמים של נוקלאוטיד בודד בסמוך לגן IL-28B נמצאו קשורים באופן משמעותי עם הסיכוי ל-SVR במטופלים עם HCV גנוטיפ 1 המטופלים ב-PR .

במחקר ADVANCE חולקו המטופלים באופן אקראי לקבלת טיפול ב-Telaprevir (למשך 8 או 12 שבועות) בשילוב עם PR , ובהמשך טיפול ב-PR בלבד למשך סך של 24 או 48 שבועות. הטיפול הקצר יותר ניתן על סמך רמה בלתי ניתנת למדידה של HCV בשבועות 4 ו-12.

בקבוצה של 454 מטופלים עם גנוטיפ זמין עם הגן IL-28B , התפלגות האללים נמצאה דומה לזו שדווחה במחקרים קודמים 49% עם גנוטיפ CT , 33% עם גנוטיפ CC , ו-18% עם גנוטיפ TT . שיעור ה-SVT במטופלים אלה היה 78% עבור מטופלים שקיבלו Telaprevir במשך 12 שבועות, 65% עבור מטופלים אשר קיבלו Telaprevir במשך 8 שבועות, ו-38% עבור קבוצת הביקורת, אשר טופלה ב-PR בלבד.

החוקרים מצאו כי מטופלים עם אלל CC הדגימו סיכוי גבוה יותר להשגת SVR , אשר עמד על 90% באלה שטופלו במשך 12 שבועות, 84% באלה שטופלו במשך 8 שבועות. במטופלים עם אלל CC אשר טופלו ב-PR בלבד, 68% השיגו SVR . בקרב המטופלים עם אלל CT , סך של 71% השיגו SVR לאחר טיפול של 12 שבועות ב-Telaprevir , סך של 57% לאחר טיפול של 8 שבועות, ו-25% השיגו SVR לאחר טיפול ב-PR בלבד. בקרב המטופלים עם אלל TT , סך של 73% השיגו SVR לאחר טיפול של 12 שבועות ב-Telaprevir , סך של 59% לאחר טיפול של 8 שבועות, ו-23% השיגו SVR לאחר טיפול ב-PR בלבד.

טיפול המבוסס Telaprevir הדגים שיפור בתגובה וירלית מהירה בכל הגנוטיפים של IL-28B (כלומר RNA של HCV לא ניתן לזיהוי בשבועות 4 ו-12). במטופלים עם אלל CC , התגובה הוירלית לאחר טיפול עם Telaprevirבמשך 12 שבועות הייתה 78% לעומת 15% בקבוצת הפלצבו. במטופלים עם אלל CT , התגובה הוירלית הייתה 57% לעומת 2%, ובאלה עם אלל TT תגובה של 45% לעומת 0%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לפי תוצאות אלה כל המטופלים נהנים מהוספת Telaprevir לטיפול, ללא קשר לסוג הגנוטיפ שלהם. אמנם, מטופלים עם אלל CC הדגימו שיעור גבוה יותר של תגובה טוב לטיפול.

יש לציין כי Telaprevir אושר לאחרונה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA , לשימוש כטיפול ב-HCV .

Digestive Disease Week (DDW) 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה