גנטיקה

עדיפות לפרוטוקול טיפול באנטגוניסטים ל-GnRH בטיפולי פוריות (Cochrane Database Syst Rev)

מסקירה חדשה שפורסמה ב-Cochrane Systematic Review עולה כי בהשוואה לפרוטוקול הסטנדרטי לטיפול ארוך באגוניסטים ל-GnRH (Gonadotropin-Releasing Hormone) במהלך גירוי שחלתי, הטיפול באנטגוניסטים ל-GnRH מלווה בשיעור לידות-חי דומה עם סיכון נמוך יותר משמעותית לתסמונת גירוי-יתר שחלתי.

החוקרים מסבירים כי אנאלוגים ל-GnRH משמשים במהלך גירוי ביוץ למניעת פרץ מוקדם של LH (Luteinizing Hormone) המביא לביטול המחזור.

אנטגוניסטים ל-GnRH פועלים במהירות והגישה פשוטה וזולה יותר, אך סקירת Cochrane משנת 2001 קבעה כי בנשים שטופלו באנטגוניסטים ל-GnRH שיעור לידות-חי היה נמוך יותר, בהשוואה לאלו שטופלו באגוניסטים. אולם, כעת ישנם נתונים נוספים ממחקרים מבוקרים ואקראיים עדכניים שבחנו את שתי הגישות.

הסקירה הנוכחית מבוססת על 45 מחקרים אקראיים ומבוקרים שערכו השוואה בין פרוטוקול אנטגוניסטים מהיר ובין פרוטוקול אגוניסטים ארוך ב-7511 נשים. מהנתונים עולה כי אין הבדל מובהק סטטיסטית בשיעור לידות-חי (יחס סיכויים של 0.86) או שיעורי הריון מתמשך (יחס סיכויים של 0.87).

עם זאת, תועד סיכון נמוך יותר משמעותית לתסמונת גירוי-יתר שחלתי עם טיפול באנטגוניסטים ל-GnRH (יחס סיכויים של 0.43).

החסרונות של אנטגוניסטים ל-GnRH מדורות מוקדמים נבעו מתופעות הלוואי עקב שחרור היסטמין, אך תכשירים מדור-שלישי התגברו על בעיה זו.

החוקרים מסכמים וקובעים כי פרוטוקול טיפול באנטגוניסטים ל-GnRH הינו פרוטוקול קצר ופשוט, עם שיעור לידות-חי דומה לפרוטוקולי טיפול ארוכים עם אגוניסטים ל-GnRH. הטיפול מלווה בירידה משמעותית מאוד בהיארעות תסמונת גירוי-יתר שחלתי, בהשוואה לטיפול באגוניסטים ל-GnRH ולכן ישנה עדיפות לפרוטוקולים המבוססים על אנטגוניסטים ל-GnRH.

Cochrane Database Syst Rev 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה